- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

اظهارات متفاوت در مورد نجات جان هزاران کُرد ایزدی در شنگال

اظهارات متفاوت در مورد نجات جان هزاران کُرد ایزدی در شنگال

رسانه های نزدیک به بارزانی به تلاش مدافعین کُرد سوری و شاخه ی نظامی دیگر که در منطقه حضور دارند، برای نجات جان آوارگان اشاره ای نکردند.

به گزارش کوردپاریز، حدود بیست هزار نفر از کردهای آواره ی ایزدی که از یک هفته پیش از خانه های خود گریخته و در کوهستان شنگال به خاطر گرسنگی و تشنگی در معرض خطر مرگ قرار گرفته بودند، نجات پیدا کردند.

شاخه ی نظامی حاضر در منطقه که وابسته به گروههای کورد اپوزسیون ترکیه محسوب می‌شوند و هم‌اکنون در شمال عراق و سوریه حضور دارند، اعلام کرده اند که این خانواده ها با تلاش آنان از مرگ نجات پیدا کرده اند اما شبکه ی تلویزیونی Rudaw (وابسته به نیچروان بارزانی)  این موضوع را تکذیب و نجات جان این آوارگان را مرهون تلاش نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق می داند.

گفتنی است آوارگان شنگالی با خودروهای عمومی روستاییان، از مرز عراق و سوریه به مناطق کردنشین سوریه منتقل شده و از آن جا نیز دوباره از طریق گذرگاه سمالکا یا فیش خاپور وارد اقلیم کردستان عراق شدند. در این میان گروههای اپوزسیون ترکیه که در شمال عراق و سوریه پناه گرفته‌اند، پیشمرگ‌ها را متهم به فرار و خیانت می‌کنند و خود را ناجی و حامی ایزدی‌های شنگال معرفی می‌کنند. لازم به ذکر است که این گروه و زیرمجموعه‌هایش، دارای خط مشی سوسیالیست ـ کمونیستی هستند و به هیچ دین و مذهبی اعتقاد ندارند.