سایز متن   /

بازگشت پیشمرگ‌های حزب منحله دمکرات کردستان ایران به مقرّهایشان



به گزارش کوردپاریز، وزارت پیشمرگه حکومت اقلیم کُردستان از نیروهای پیشمرگه حزب منحله دمکرات کُردستان ایران خواست که جبهه‌ی جنگ با دولت اسلامی را ترک کنند.

این نیروها که گفته می‌شود بالغ بر ٢۵٠ پیشمرگه بودند طی سه روز گذشته در حوالی شهر مخمور در ۴٠ کیلومتری جنوب غربی اربیل با شبه‌نظامیان داعش درگیر بودند.



سخنگوی ستاد ویژه عملیات حزب منحله دمکرات کردستان ایران درباره بازگشت نیروهای تحت امرش به مقرهای حزب دمکرات، گفت: ما بنابه درخواست وزارت پیشمرگه اقلیم کُردستان تعدادی از نیروهای حزب را به مناطق جنگی اعزام و با درخواست آنان به پشت جبهه بازگردانده شدیم.



رستم جهانگیری عضو کمیته‌ی مرکزی حزب دمکرات کردستان در پاسخ به اینکه نیروهای نظامی حدکا از چه کسی دستور می‌گرفتند، تصریح کرد: نیروهای پیشمرگه‌ی حزب که در جبهه‌های جنگ حضور داشتند زیرنظر فرماندهی مشترکی با وزارت پیشمرگه اقلیم کُردستان بودند.



جهانگیری اظهار داشت: منافع ملت کُرد و اقلیم کُردستان هرکجا که اقتضا کند و از ما درخواست شود، ما آمادگی پشتیبانی کامل را داریم.

جهانگیری از آمادگی پیشمرگه‌های حزب منحله دمکرات برای مقابله با داعش خبر داد و خاطرنشان کرد: هر زمانی حکومت اقلیم کُردستان از ما بخواهد که در جنگ با داعش حضور یابیم، پاسخ حزب دمکزات کردستان ایران مثبت خواهد بود.

وی در پاسخ به اخبار منتشر شده غیر رسمی مبنی بر وجود فشار سیاسی از سوی حکومت اسلامی ایران به مقامات سیاسی و نظامی اقلیم کُردستان جهت بازگرداندن پیشمرگ‌های حزب، گفت: به سبب نبود اسناد و مدارک کافی در این باره، ما از تایید این خبر خودداری و صرفاً با درخواست رسمی حکومت اقلیم کُردستان و وزارت پیشمرگه جبهه‌های جنگ با داعش را ترک کرده‌ایم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی