سایز متن   /

مساعدت ۲٫۷ میلیارد ریالی خیرین مهابادی به نیازمندان

مدیر کمیته امداد مهاباد از مساعدت ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی خیرین مهابادی به نیازمندان این شهرستان خبر داد.

به گزارش کوردپاریز، مسعود مامندی‌پور در این باره اظهار داشت: در طول ماه رمضان امسال، شهروندان مهابادی بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای کمک به محرومان و نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد مهاباد هزینه کرده‌اند.

وی میزان حمایت‌های انجام شده از ایتام زیر پوشش کمیته امداد این شهرستان را در طول ماه رمضان، رقمی افزون بر ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال اعلام کرد و افزود: در طول این ماه ۲۳ نفر از افراد نیکوکار این شهرستان برای حمایت از ۴۲ یتیم زیر پوشش کمیته امداد این شهرستان اعلام آمادگی کرده و در طرح اکرام ایتام امداد ثبت‌نام کرده‌اند. 

مامندی‌پور با اشاره به شدت اجرای طرح مفتاح‌الجنه در طول ماه مبارک رمضان، گفت:‌ در این مدت از ۱۸۴ خانواده نیازمند شهرستان بازدید به عمل آمد و بیش از ۱۰۶ میلیون ریال نیز در قالب اجرای این طرح به مددجویان پرداخت شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی مهاباد همچنین با اشاره به برگزاری با شکوه جشن رمضان در مهاباد، از مساعدت ۱۹۴ میلیون ریالی خیرین نیکوکار این شهرستان برای حمایت از نیازمندان خبر داد.

این مسئول همچنین با اشاره به اجرای طرح اطعام و افطاری در طول ماه رمضان در کمیته امداد، گفت: این طرح با توزیع غذای گرم و یا سبدهای کالایی میان ۸۱۵ نفر از افراد نیازمند و ایتام مهابادی در طول ماه رمضان انجام شده است.

مامندی‌پور میزان کمک‌های مردمی برای اجرای این طرح را نیز بیش از ۸۸ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: بیش از ۹۳۰ میلیون ریال نیز در قالب طرح کوثر، برای تأمین جهیزیه نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد این شهرستان از سوی خیرین مهابادی مساعدت شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی مهاباد همچنین میزان زکات فطره جمع‌آوری شده در رمضان ۹۳ را نیز یک میلیارد و ۹۳۲ میلیون ریال عنوان کرد و متذکر شد: این مبالغ برای رفع نیازها مختلف نیازمندان واقعی مهابادی هزینه شده است.

وی سایر کمک‌های مالی انجام شده خیرین مهابادی به کمیته امداد را در طول ماه رمضان ۲۰ میلیون ریال اعلام کرد و ضمن تشکر از مردم خیر و نوع‌دوست این شهرستان در حمایت از محرومان جامعه، با اشاره که مساعدت‌های انجام شده برای رفع نیازمندی‌های نیازمندان حقیقی جامعه هزینه می‌شود، گفت: همچنان برای رفع نیازهای مختلف مادی و معنوی محرومان جامعه نیازمند کمک‌های مادی خیرین هستیم.

در پایان خالی از لطف نخواهد بود که به این نکته هم اشاره کنیم و آن اینکه همین مردم نیازمند و محتاج، بعضاً از سوی برخی افراد و گروهها تحت نام جمع‌آوری کمک‌های مردمی و … آنها را تحت فشار قرار می‌دهند. این پول‌ها هم هرچند به رضایت طرف پرداخت نشده، اما در جایی خرج می‌شود که شاید کوچکترین نفعی برای این مردم محتاج و نیازمند نداشته باشد. به عبارتی دیگر در راه طرح بازی‌های سیاسی و منافع گروههای مسلح در منطقه که خود را حامی کردها می‌خوانند؛ مصرف می‌شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی