سایز متن   /

مشکلات اربیل بغداد و دیدگاه سیاستمداران

محمود عثمان از سیاستمداران کرد در این باره گفت:« کردها منتظر برداشتن گام های عملی از سوی نخست وزیر عراق برای تحقق خواسته هایشان هستند تا وزرایشان نیز در کابینه جدید مشارکت کنند.  مسئله جدا شدن و اعلام استقلال به قوت خود باقی است اگر خواسته های کوردها بر آورده نشود.»

قباد طالبانی هم در اینباره  به شبکه تلویزیونی تریب گفت:« ما حق داریم مستقل شده و کشور خود را داشته باشیم.»

قباد طالبانی، پسر جلال طالبانی و معاون نیچروان بارزانی، نخست وزیر دولت اقلیم کردستان افزود:« ما کردها از دست کشور عراق رنجها کشیده ایم. صدام دست به نسل کشی ما زد و از سیاستهای پس از صدام هم ناامید شده ایم. سهم بودجه ۸ میلیارد دلاری خود را دولت مرکزی عراق دریافت نکرده ایم. این پول برای ما که باید حقوقها را پرداخت کرده، سرمایه پروژه ها را تامین و اقتصاد را مدیریت کنیم، بسیار حیاتی است.»

در همین رابطه محمود عثمان در گفتگو با خبرگزاری ملی عراق (نینا) افزود: کردها درخواست هایی به حیدر العبادی نخست وزیر عراق ارائه داده اند که شامل افزایش وزرای کُرد در کابینه جدید از ۳ نفر به ۴ نفر، پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان، پرداخت سهم اقلیم از بودجه کل عراق و درخواست های دیگری است، ولی عبادی تاکنون به این درخواست ها پاسخ نداده است.

عثمان گفت: رهبران کورد خواستار برداشتن گام های عملی برای تحقق خواسته هایشان هستند تا وزرایشان در کابینه جدید العبادی مشارکت کنند؛ چرا که اظهارات العبادی در خصوص حل مشکلات بغداد – اربیل خوب است، ولی تاکنون به آنها عمل نشده است.

گفتنی است کردها خواستار تصدی چهار وزارتخانه به اضافه پست معاون نخست وزیر عراق هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی