سایز متن   /

تجمع کردها در آلمان در حمایت از کوبانی

 کردها در شهر دوسلدورف آلمان برای اعلام همبستگی با کردهای شهر کوبانی سوریه گرد هم آمده و به سوی پارلمان ایالتی راهپیمایی کردند. کردهای کوبانی با “دولت اسلامی” که قصد اشغال شهر را دارد می‌جنگند. 

 در روز شنبه (۱۱ اکتبر/ ۱۹ مهر) در حمایت از کردهای کوبانی سوریه علیه پیشروی‌های شبه‌نظامیان گروه تروریستی “دولت اسلامی” (داعش سابق) در شهر دوسلدورف آلمان گرد هم آمده و به سمت ساختمان مجلس ایالت نوردراین وست‌فالن راهپیمایی کردند.

بنا به گزارش دویچه وله, تظاهرکنندگان با برافراشتن پلاکارد و سردادن شعار به منظور دفاع از این شهر در برابر حملات نیروهای “دولت اسلامی”‌اند اعلام همبستگی کردند.

استفان د میستورا، فرستاده سازمان ملل متحد در امور سوریه روز جمعه (۱۰ اکتبر) گفت، ساکنان کوبانی “به احتمال قوی قتل عام” خواهند شد.

تظاهرکنندگان از موضع انفعالی ترکیه در مورد ساکنان این شهر هم‌مرز با ترکیه انتقاد کردند. آنها از دولت آلمان خواستند، فشار خود بر ترکیه برای کمک به کردهای کوبانی را افزایش دهد.

چند روز پیش تظاهراتی مشابه در هامبورگ آلمان برپا شد که به درگیری شدید میان کردها و اسلام‌گرایان افراطی سلفی انجامید. در شهر سله میان کردها و سلفی‌های چچنی‌تبار نیز درگیری رخ داد. پلیس در مورد این درگیری‌ها کمیته تحقیق تشکیل داده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی