سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از رسانه‌ی رسمی پ‌ک‌ک، دو عضو مسلح این گروه در شنگال کشته شده‌اند. این دو دختر نوجوان عضو زیرشاخه‌ی پ‌ک‌ک در شنگال (یژاستار) بوده‌اند که اخیراً توسط نیروهای داعش کشته شده‌اند.

مشخصات این دو نوجوان کشته شده به شرح زیر است:

غربت چفتچی با کد بریوان چارچلا متولد جولمرگ ترکیه.

سیبل آبو با کد زیلان پلنگ متولد شهر شرنخ ترکیه.

گفتنی است پ‌ک‌ک بارها به نقض حقوق کودکان توسط نهادهای بین‌المللی متهم شده که چرا از نوجوانان زیر ۱۸ سال در عملیات‌های مسلحانه استفاده می‌کند؛ اما پ‌ک‌ک مدام این موضوع را تکذیب کرده است. اما آنچه در رسانه‌های این گروه در خصوص آمار کشته‌های سه ماه اخیر در شنگال منتشر شده، نشان می‌دهد که اکثر آنها بچه‌های زیر ۱۸ سال بوده‌اند که از ترکیه، سوریه و ایران به آنجا فرستاده شده‌اند تا با داعش بجنگند.

براساس افکار و سیاست‌های این گروه، هرکس در کوردستان زندگی می‌کند (مناطق کوردنشین ترکیه، سوریه، ایران و عراق) موظف است به نوعی با آنها همراه باشد؛ چراکه این گروه خود را حامی و ناجی کوردها می‌داند و لذا بکارگیری بچه‌ها در جنگ‌ از دید این گروه، به یک وظیفه‌ی همگانی بدل شده است.

از دید این گروه، هرکس در مناطق کوردنشین زندگی می‌کند یا باید خود شخصاً عضو شود و بجنگد، یا اینکه از لحاظ مالی و بودجه با گروه همکاری کند و یا بچه‌های خود را به برای جنگیدن تحویل پ‌ک‌ک بدهد. در غیر اینصورت با واکنش و برخورد تند این گروه مواجه خواهد شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی