- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

اوجالان: پ‌ک‌ک مجبور است دستور اوجالان را بپذیرد و عملی کند.

عثمان اوجالان برادر رهبر پ‌ک‌ک (عبدالله اوجالان)  در مصاحبه‌یی که با آوینه داشته گفته: فکر نمی‌کنم قندیل خلاف دستور اوجالان عمل کند، هرچند این تصمیم برای برخی‌ها خوشایند نیست، اما پ‌ک‌ک همچنین قدرتی ندارد که تصمیمات و دستورات اوجالان را رد کند و یا خلاف آن عمل کند.

عثمان اوجالان درخصوص پیام اوجالان و خلع‌سلاح پ‌ک‌ک گفته: خیلی‌ وقت است پ‌ک‌ک در حال جنگ با ترکیه است و اینکه دوران جنگ مسلحانه به پایان رسیده درست است و مطمئناً پ‌ک‌ک هم در راستای تصمیم اوجالان کنگره‌ی خلع‌سلاح کردن را برگزار خواهد کرد و مرحله‌یی جدید شروع خواهد شد.

اوجالان در جواب به این سؤال که چرا پ‌ک‌ک امسال تلاش کرد تا چهره‌ی چپ‌گرای خود را نشان دهد، جواب داد: پ‌ک‌ک یک جنبش چپ‌گراست و لذا برای اخذ آرای بیشتر در انتخابات پیش روی، به این عمل دست زده تا به قول خودشان از چارچوب تنگ ملی‌گرایی به عرصه‌ی گسترده‌ی انترناسیونالیسم صعود کنند و آرای بیشتری به دست آورند.

عثمان اوجالان درباره اینکه تا چه اندازه احتمال عملی نشدن تصمیم و دستور اوجالان توسط پ‌ک‌ک وجود دارد؟ گفت: در کنگره سال ۱۹۸۲ تمامی شرکت‌کنندگان معتقد بودند که باید موضوع را با جنگ مسلحانه حل کرد و لذا تصمیم شروع جنگ و یا خاتمه‌ی آنرا به عبدالله اوجالان واگذار کردند و تاکنون نیز چنین است، لذا احتمال اینکه پ‌ک‌ک قادر باشد از دستورات اوجالان سرباز زند، خیلی ضعیف است.