سایز متن   /

اولین نشست شورای مشترک اقتصادی میان سنندج و سلیمانیه در سالن هتل گراند ملینیم شهر سلیمانیه با حضور استانداران و تجار و بازرگانان دو طرف از روز دوشنبه ۷ اردیبهشت شروع به کارکرد و مدت سه روز ادامه دارد.

شرکت‌کنندگان در این نشست از ایجاد چندین دروازه مرزی در مرزهای مشترک اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران خبر داده و اعلام کردند که شهر مریوان نیز به منطقه آزاد تجاری تبدیل می‌شود.

عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان در سخنان خود در نشست شورای مشترک اعلام کرد که استانداران پیشین و فعلی استان کردستان و سلیمانیه اهمیت ویژه‌ای برای توسعه روابط تجاری فی‌مابین به‌ویژه از مرز باشماق قائل بوده و هستند.

وی افزود: این نشست موجب تحکیم و توسعه هر چه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی میان استان کردستان و سلیمانیه می‌شود هرچند که روابط میان دو طرف تنها بعد اقتصادی نداشته و بلکه روابط فرهنگی و هنری را نیز شامل می‌شود.

دکتر آسو فریدون نیز معتقد است ایران در مواقع حساس و ناملایمات؛ حامی و یاری‌دهنده اقلیم کردستان بوده و نشست حاضر با توجه به شرایط کنونی نیز زمینه را برای تقویت و توسعه روابط و فعالیت‌های تجاری فی‌مابین فراهم می‌کند و موجب آشنایی و ایجاد روابط و نیز انتقال تجربیات مفید تجار و فعالین اقتصادی دو طرف شده.

وی همچنین تأکید کرد که هر دو طرف با جدیت تمام برای ایجاد دو دروازه مرزی جدید در مرزهای مشترک تلاش کرده و همچنین مرز کیلی و سیرانبند نیز تبدیل به مرزهای رسمی بین‌المللی خواهند شد.

یاسین محمود سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان اقلیم کردستان و مسئول برگزاری نشست شورای مشترک اقتصادی گفت: نکته مهم این نشست تأکید بر ضرورت اعلام مریوان به‌عنوان منطقه آزاد تجاری است که برای دو طرف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. قصد داریم چند شهرک ویژه صنعتی در اقلیم کردستان تأسیس کنیم به‌ویژه در منطقه عربت و این مسئله نیز در گفتگوهای این نشست موردتوجه ویژه قرار گرفت.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی