سایز متن   /

روز یکشنبه ۲۴ خردادماه نشستی در رابطه با کمبود آب شهرستان سنندج و بهداشت و سلامت آن در شورای اسلامی شهر سنندج تشکیل شد که بخش عمده‌یی از آن به موضوع تردد تانکرهای حامل مواد سوختی و شمیمیایی اختصاص پیدا کرد.
امیر عمیدی نماینده فرمانداری در این نشست گفت: ۱۹۰ تانکر در پنج سال اخیر در حوزه های مختلف آبریز استان کردستان واژگون شده است. تردد این تانکرها که بیشتر آنها عراقی است دستاوردی برای استان هم نداشته است و طبق قانون باید عوارض دریافتی از این تانکرها صرف راه های همان استان شود. در ضمن جاده های کنونی استان ظرفیت تردد این میزان از تانکرهای عراقی را نیز ندارد.
سلیمی نماینده مرکز بهداشت سنندج نیز در این رابطه گفت: شرکت نفت کردستان اجازه عبور مواد شیمیایی را از استان داده است که بسیاری از آنها تانکرهای ایرانی است. شرکت پاکساز مسوولیت جمع آوری خاک های آلوده به مواد ریخته شده از تانکرهای واژگون شده را دارد که به موقع به جمع آوری این خاک ها نمی پردازد.
آرمان عمیدی نماینده اداره کل حفاظت از محیط زیست کردستان نیز در این نشست گفت: بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز شرکت پتروشیمی تبریز و یا محصولات این شرکت از استان کردستان عبور می کند. عبور تانکرهای حامل مواد شیمیایی در بیشتر استان های کشور ممنوع است، لذا باید برای عبور تانکرهای حامل مواد شیمیایی و سوختی ضوابط ویژه و خاصی در نظر گرفته شود. برای مثال: ۹۰ درصد واژگونی این تانکرها در شب صورت می گیرد که باید عبور آنها در شب ممنوع شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی