سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از کردپرس: در حالی که مدت ریاست مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان در ۱۹ اوت ۲۰۱۵ پیش رو، به پایان می رسد، وی طی فرمانی ۲۰ اوت را به عنوان روز برگزاری انتخابات عمومی رئیس اقلیم کردستان تعیین کرد و این فرمان موجب بروز مناقشات بسیار میان جریانهای سیاسی اقلیم کردستان گردید.
در این مورد عماد احمد سخنگوی دفتر سیاسی یکیتی ضمن انطباق سیستم حکمرانی پارلمانی با منافع تمامی طرفها و نیز قانون اساسی عراق، اعلام کرد که دفتر سیاسی یکیتی تاکنون برای بحث در مورد فرمان بارزانی تشکیل جلسه نداده است. وی با اشاره‌ به‌ اینکه‌ طبق قانون اقلیم، مسعود بارزانی نمی تواند برای بار سوم خود را نامزد احراز منصب ریاست اقلیم نماید، گفت:  باید دید بارزانی چه راه گریزی را برای سومین بار کاندید شدن احراز این پست خواهد یافت.
وی تاکید کرد که احزاب و جریانهای سیاسی اقلیم به جز «توافق» در مورد این مسئله، هیچ راه دیگری پیش رو ندارند و اگر در حال حاضر به دلیل اختلافات عدیده در مورد منصب ریاست اقلیم به توافق نرسیده اند این احتمال وجود دارد که در روزهای آینده به توافقی در مورد این مسئله دست یابند.

مدت قانونی ریاست مسعود بارزانی بر اقلیم کردستان در تاریخ ۱۹ ماه اوت سال ۲۱۰۵ (مرداد ۱۳۹۴)، به‌ پایان می‌رسد و در حال حاضر رهبران حزب دمکرات کردستان (پارتی) تلاش‌هایی را به‌منظور یافتن راهکارهای قانونی باهدف ابقای بارزانی در این پست آغاز کرده‌اند و مسئله‌ تمدید این مدت و نیز مسئله‌ بازنگری و تصویب قانون اساسی اقلیم که‌ از سال ۲۰۰۷ تاکنون به‌ تعویق افتاده، موجب بروز مناقشات شدید در میان رهبران و جریان‌های سیاسی اقلیم کردستان شده‌ است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی