سایز متن   /

معاون کنسولی وزیر امور خارجه ایران در سفر به اقلیم کردستان عراق پس از سفر سلیمانیه با جلال طالبانی، رییس‌جمهور پیشین عراق دیدار کرد.

قشقاوی در سفر خود به استان سلیمانیه عراق، هم‌چنین با مسوولان عالی‌رتبه این استان دیدار و گفت‌وگو کرد. وی همچنین در دیدار با استاندار سلیمانیه تقویت همکاری‌های استانی با عراق و اقلیم کردستان را از اولویت‌های مهم جمهوری اسلامی ایران دانست و خواستار تقویت همکاری‌های سلیمانیه با استان‌های هم‌جوار جمهوری اسلامی ایران شد.
وی در این دیدار پیشنهاد کرد برگزاری دومین نشست مشترک استانداران مرزی ایران و عراق در استان سلیمانیه برگزار شود.همچنین درخواست کرد مرز سیران‌بند- بانه با تقویت دولت عراق به مرز رسمی تبدیل شود.
دکتر آسو فریدون، استاندار سلیمانیه نیز در این دیدار با اشاره به روابط استراتژیک با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، به حکم تاریخ و فرهنگ و مبارزات مشترک و نیز همسایگی و مرزهای طولانی، به تقویت روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران از جمله روابط گسترده‌ اقتصادی و تجاری نیازمندیم و در این مسیر با دوستان و برادران ایرانی تلاش خواهیم کرد.
قشقایی در ادامه‌ی سفر خود با قاضی احمد زبیر، رئیس قوه قضائیه اقلیم کردستان عراق دیدار و در خصوص همکاری‌های دوجانبه و نیز مسائل قضائی و کنسولی ایرانیان مقیم و فعالان اقتصادی و تجاری کشورمان در منطقه یاد شده گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. قشقاوی با اشاره به اهمیت همکاری‌های ایران و عراق و نیز اقلیم کردستان و حجم بسیار بالای رفت و آمدهای اتباع دو کشور، بروز برخی مسائل قضایی برای اتباع ایران و عراق در خاک دو کشور را طبیعی خواند و در عین حال بر لزوم مشورت‌های مستمر فیمابین به منظور کاستن از مشکلات و حل و فصل هرچه سریع‌تر مسائل و مشکلات حقوقی، قضائی و کنسولی شهروندان و همچنین سرعت بخشیدن به روندهای قضائی برای تعیین تکلیف افراد بازداشتی و زندانیان تأکید نمود. معاون وزیر امور خارجه کشورمان وجود ۴ موافقتنامه حقوقی، قضایی میان ایران و عراق را مبنای محکم و قابل اتکا برای همکاری‌های قضایی و حقوقی میان دو کشور ارزیابی کرد و خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به مسائل حقوقی و قضایی شهروندان ایرانی، منطبق با اسناد یاد شده گردید. قشقاوی همچنین مسأله زندانیان ایرانی در اقلیم کردستان را از موضوعات جدی مورد توجه جمهوری اسلامی ایران توصیف نمود و اظهار امیدواری کرد که در چارچوب مذاکرات و تفاهم انجام شده، روند انتقال آنها به کشورمان به زودی صورت پذیرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی