سایز متن   /

در ادامه‌ی روند تشکیل دولت و ائتلاف در ترکیه، حزب جمهوری خلق با اعلام ۳ شرط اصلی و قبول آنها از سوی حزب عدالت و توسعه، برای تشکیل دولت ائتلافی اعلام آمادگی کرده است. در این راستا پ‌ک‌ک هم از این ائتلاف حمایت کرده و به شاخه‌ی شهری خود (حزب دموکراتیک خلق‌ها) گوشزد کرده که باید مواظب باشد خط قرمزهای پ‌ک‌ک زیر سؤال نرود.

جمیل بایک از سران پ‌ک‌ک باردیگر به حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) یادآور شد که می‌تواند از ائتلاف دو حزب مذکور حمایت کند، چراکه سران پ‌ک‌ک در قندیل هم از این ائتلاف حمایت می‌کنند، اما این نکته را هم یادآور شده که باید مواظب بود خط قرمزهای پ‌ک‌ک زیر سؤال نروند.

حزب دموکراتیک خلق‌ها به عنوان شاخه‌ی شهری پ‌ک‌ک شناخته شده است، هرچند زیرشاخه‌های پ‌ک‌ک مدام اصرار دارند خود را مستقل نشان دهند؛ اما واقعیت امر چیز دیگری را بیان می‌کند. لذا صلاح‌الدین دمیرتاش و حزبش هم بخشی از پ‌ک‌ک محسوب می‌شوند که از سران پ‌ک‌ک در کوههای قندیل و عبدالله اوجالان در زندان امرالی دستور می‌گیرند که اخیراً پ‌ک‌ک اعلام کرده است، شخص عبدالله اوجالان در وضعیت کنونی کوردهای ترکیه هیچ نقشی ندارد و دمیرتاش هم تنها باید از آنها دستور بگیرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی