سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از رودوانت، پ‌ک‌ک (حزب کارگران کردستان) و پژاک، بخشی از اعضای مسلح خود را که در قالب تیم‌های چند نفره در مرزها به گرفتن وجوه نقد از قاچاقچیان و اهالی منطقه تحت عنوان گمرک می‌پرداختند؛ از منطقه خارج کرده و گفته می‌شود جای آنها اعضای مسلح حدک و حدکا مستقر شده‌اند.

این اقدام به دنبال سخنان جمیل بایک سرکرده پ‌ک‌ک صورت گرفته که روز چهارشنبه ۳ تیرماه گفته بود مشکل کِله‌شین حل شده و دیگر همچنین معضلی وجود ندارد.

عقب‌نشینی پ‌ک‌ک و پژاک از منطقه و مستقر شدن اعضای حدک و حدکا در کِله‌شین، پس از برگزاری چندین نشست عملی شده که البته به عقیده‌ی کارشناسان و سیاسیون منطقه، این سناریوی جدید پ‌ک‌ک و پژاک به منظور مقابله‌ی میدانی با حدک و حدکا است و شروع یک بازی جدید با این گروهها.
پ‌ک‌ک در مورخ ۳ خردادماه، در منطقه‌ی کِله‌شین به اعضای مسلح حدکا حمله کرد که در نتیجه‌ی آن ۴ تن از اعضای این گروه کشته و زخمی شدند. این امر سبب واکنش‌های تند این گروه در مقابل پ‌ک‌ک و پژاک شد و از انتقام‌جویی می‌گفت که البته چند روز بعد از این تهدیدها، یک عضو پژاک در منطقه‌ی سلماس کشته شد. هرچند حدکا اظهار بی‌اطلاعی کرد، اما پژاک و پ‌ک‌ک، حدکا را متهم به انجام این عمل معرفی کردند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی