سایز متن   /

عبدالله الکردی، رئیس جبهه کردی – اسلامی در اظهاراتی با انتقاد از حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) گفته: شاخه سوری پ‌ک‌ک تمام کردهای مخالف خود در عفرین، قامشلی، عموده، کوبانی و … را به قتل می رساند. سنجیدن تمام کردهای سوریه که در اقساع نقاط جهان پراکنده هستند با سنگ محک PYD اشتباه بسیار بزرگی است. حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) نماینده تنها ۱۰ درصد از کردهای سوریه است.
الکردی در ادامه افزوده: ما نظاره گر تصفیه نژادی توسط نیروهای نظامی کرد YPG در خصوص اعراب و ترکمن‌ها هستیم. ولی خبرگزاری‌های جهان و منطقه در خصوص بازتاب این تصفیه نژادی از یک موضوع غافل شده‌اند. این تصفیه تنها درمورد اعراب و ترکمن‌ها صورت نمی گیرد. چرا هیچ کدام از خبرگزاری‌ها تصفیه جوانان کُرد مخالف PYD را بازتاب نداده‌اند. در حال حاضر سیاست‌های حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در شمال سوریه باعث شده است بسیاری از کردهای این منطقه به ترکیه، اقلیم کردستان و یا اروپا پناهنده شوند. نزدیک به ۸۰ درصد از کردهای سوریه در اثر سیاست‌های این حزب به خارج از کردستان سوریه مهاجرت کرده اند.
وی درخصوص تشکیل دولت کردی هم گفته: از تشکیل دولت مستقل کردی در شمال سوریه حمایت نمی‌کنیم. ما خواهان احقاق حقوق تمام اقلیت‌ها و هویت‌ها در سوریه هستیم. در این کشور تمام مردم باید در یک محدوده امن در یک شرایط مدنی با حفظ حقوق سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کنار یکدیگر زندگی کنند.

منبع: TimeTurk

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی