سایز متن   /

آمریکا، نیروی نظامی وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه را که بع عنوان زیرشاخه‌ی پ‌ک‌ک در شمال سوریه شناخته شده است را نائب غرب در نبرد زمینی با داعش می‌داند. اما ترکیه می گوید این حزب و YPG، همگی بخشی از پ‌ک‌ک هستند و لذا تعریفی جز تروریست برای‌ آنها نمی‌توان یافت.

ترکیه اختلاف نظر جدی با آمریکا درباره اولویت‌ها در سوریه دارد. این کشور بر خروج بشار اسد از قدرت تاکید دارد و بیم دارد پیشروی پ‌ک‌ک در شمال این کشور بر احساسات ناسیونالیستی و جدایی خواهی کوردهای ترکیه تاثیر بگذارد.

احمد برات کونکار، رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان ترکیه به رویترز گفت: ترکیه پیش شرط‌های خاصی دارد و آنها را با مقامات آمریکا مطرح کرده است. متحدان ما باید حساسیتهای ترکیه را درک کنند. ترکیه هنوز هم PYD را به علت این که بخشی از پ‌ک‌ک محسوب می‌شود، یک سازمان تروریستی می‌داند.

اما آشتون کارتر، وزیر دفاع ایالات متحده روز سه شنبه هفته گذشته خطاب به اعضای کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفته بود کوردها خوب عمل می‌کنند و چون کوردها در مقابله با داعش توانا هستند، ما از آنها حمایت می‌کنیم.

وی یکی از ماموریت‌های هیئت کشورش در سفر به ترکیه را وادار کردن ترکیه به ایجاد امنیت بیشتر در مرزهای ترکیه و سوریه برای جلوگیری از ورود جهادی‌ها به سوریه عنوان کرد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی