سایز متن   /

چند روز قبل مسرور بارزانی مسؤل سرویس اطلاعاتی حزب دموکرات کوردستان عراق گفته بود که پ‌ک‌ک باید شمال عراق را ترک کند و به سرزمین خود که همان ترکیه است، برگردد. بارزانی این را هم اضافه کرده بود که دیگر زیرشاخه‌های این گروه که در شنگال هم حضور دارند؛ باید از این مناطق خارج شوند.

این سخنان بارزانی، واکنش تند پ‌ک‌ک را به دنبال داشت. دمهات عگید سخنگوی پ‌ک‌ک بلافاصله در پاسخ گفت: پ‌ک‌ک در شمال عراق بوده و خواهد بود و کسی هم نخواهد توانست ما را از این مناطق بیرون کند چراکه اینجا بخشی از کوردستان است.

در ادامه‌ی این پاسخ دادن‌ها، اینبار نچیروان بارزانی در جواب به این سخنان پ‌ک‌ک گفته: اگر ما اجازه دادیم که پ‌ک‌ک در این مناطق بماند، تنها از روی لطف و انسانیت بوده و لذا تنها در قالب میهمان در این مناطق حضور دارند و به محض حل مشکلشان با دولت ترکیه، باید به سرزمین خود بازگردند.

گفتنی است پس از اپراسیون‌های پیاپی ترکیه در سال‌های ۹۳ تا ۹۵ میلادی، پ‌ک‌ک کاملاً از خاک ترکیه بیرون رانده شد و تلفات زیادی را هم متحمل شد، لذا با خروج از مرز، خود را به شمال عراق رساند که کوردهای آنجا به تازگی صاحب حکومتی منطقه‌یی شده بودند. اما ترکیه تا ۴۰ کیلومتر هم مرزهای شمالی عراق را پشت سر گذاشت و به تعقیب پ‌ک‌ک ادامه داد. از آن زمان تاکنون، این گروه همچنان در شمال عراق ماندگار شده و به قول سیاسیون کورد عراقی، قصد بازگشت به ترکیه را هم ندارد و یا شاید جرأت برگشتن ندارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی