سایز متن   /

وزارت کشاورزی و آب رسانی منطقه کردستان عراق، دیروز گزارش‌هایی را تکذیب کرد که اعلام کرده بودند این منطقه قصد دارد از آب به عنوان اهرم فشاری بر بغداد استفاده کند.
ماجد الدباغ، مدیر رسانه‌یی وزارت کشاورزی و آب رسانی منطقه کردستان عراق، در این خصوص گفته:‌ منطقه کردستان عراق، قصد ندارد از آب به عنوان اهرم فشاری بر بغداد استفاده کند. هرچند کردها هدف ظلم دولت‌های متوالی عراق قرار گرفته‌اند؛ اما در طول تاریخ از آب به عنوان سلاحی بر ضد عراق استفاده نکردند. رهبران کردستان عراق، همواره تلاش کرده‌اند مردم عراق را وارد مشکلات با نظام سیاسی این کشور نکنند و منطقه کردستان عراق نیز از اهرمی که با زندگی شهروندان عراقی ارتباط داشته باشد، استفاده نمی‌کند.
وی درباره فعالیتهای آبی در منطقه کردستان عراق گفت: کار طراحی بیست و سه سد کوچک و متوسط در منطقه تمام شده است اما بحران اقتصادی که بیش از یکسال است در آن به سر می‌بریم مانع از آن شده است که ساخت سدها آغاز شود. ما اکنون می‌توانیم آب منطقه کردستان را تامین کنیم و در این خصوص مشکلی نداریم. به گفته الدباغ، کار ساخت سدهای بزرگ در چارچوب طرح‌های حاکمیتی قرار می‌گیرد و به موافقت دولت فدرال نیاز دارد.
از سوی دیگر، رئیس فراکسیون کشاورزی و آب رسانی در مجلس منطقه کردستان عراق در این باره گفته:‌ مسئله آب فقط به یک طرف مربوط نیست بلکه به توافقنامه‌های بین المللی مربوط است و یک طرف نمی‌تواند سیاست و راهبرد آبی برای عراق وضع کند و باید منافع شهروندان لحاظ شود.
وی تاکید کرد، عراق نمی‌تواند بدون منطقه کردستان عراق، راهبرد آبی و برنامه ریزی در این خصوص را مدیریت کند زیرا سدهای اصلی در منطقه کردستان قرار دارد و منابع آبی موجود در این منطقه، برای آن و مناطق مختلف عراق، کافی است.

منبع: شرق‌الاوسط

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی