سایز متن   /

پ‌ک‌ک با انتشار بیانیه‌یی ضمن اشاره به این که آتش بس میان ارتش ترکیه و این گروه به اتمام رسیده عنوان کرده: دولت ترکیه با تکیه بر این ذهنیت که “من دولت هستم هر چه بخواهم انجام خواهم داد” به اصول اساسی در آتش بس عمل نکرده است. دائماً اقداماتی انجام داده است که راه را برای درگیری باز نگه دارد. این در حالی است که معنی آتش بس و عدم درگیری، عدم اتخاذ رفتارهای تحریک آمیز توسط تمام طرف‌های موجود است ولی متاسفانه دولت ترکیه در دوران آتش بس به ساخت هزاران قرارگاه نظامی، راه های مواصلاتی به منظور کاربرد لجستیکی نظامی، و ساخت سدهای متعدد به منظور استفاده نظامی در منطقه کردنشین ترکیه دست زده است که هیچ کدام از این رفتارهای دولت ترکیه برای حل و فصل دموکراتیک معضل فی‌مابین نبوده است بلکه آماده سازی جدی برای یک جنگ تمام عیار است. ما همواره اقدامات ذکر شده دولت ترکیه در مناطق کردنشین ترکیه را مخالف با آتش بس اعلام کرده و لذا پ‌ک‌ک هم بیش از این صبر نخواهد کرد و به شدت پاسخ اعمال و رفتار ترکیه را در منطقه خواهد داد.

در ادامه‌ی بیانیه‌ی پ‌ک‌ک آمده است: در واقع ساخت سدهای متعدد و قرارگاه های نظامی در مناطق کردنشین ترکیه تصمیمی است که شورای امنیت ملی ترکیه اتخاذ کرده است. هدف از این تاسیسات خالی کردن منطقه کردنشین از ساکنین آنان و نابودی تاریخی – فرهنگی کردهای ترکیه و در پی آن جلوگیری از تحرکات پ‌ک‌ک در منطقه است.

از این رو پ‌ک‌ک رسماً به دولت ترکیه هشدار می دهد تا ساخت سد و قرارگاه های نظامی در مناطق کردنشین را متوقف کرده و اگر این کار صورت نگیرد از تمام قدرت نظامی خود برای توقف این ساخت و سازها استفاده خواهیم کرد. از این به بعد تمام سدها و تمام ماشین آلاتی که در ساخت این سدها مورد استفاده قرار می گیرند مورد هدف پ‌ک‌ک خواهند بود و تمامی آنها نابود خواهند شد. به تمام حملات و عملیات‌های ارتش و ژاندارمری ترکیه جواب داده خواهد شد. اقدامات دولت ترکیه در مناطق کردنشین ترکیه که رنگ و بوی نظامی به خود داشته باشد به هیچ عنوان مورد قبول نخواهد بود. پ‌ک‌ک آماده مقابله با هر نوع سیاست نظامی ترکیه است. افکار عمومی ترکیه و کوردستان ترکیه بدانند و آگاه باشند، پ‌ک‌ک از این تاریخ به بعد با ساخت سد و قرارگاه های نظامی در منطقه کردنشین ترکیه مقابله کرده و جواب کوچکترین عملیات نظامی و پلیسی علیه پ‌ک‌ک را خواهد داد.

منبع: TimeTurk

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی