سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: محافل سیاسی و رسانه ای اسرائیل از توافق هسته ای احتمالی ایران نگران هستند.

به گزارش این شبکه، محافل سیاسی و رسانه ای اسرائیل توجه زیادی به گفتگوهای هسته ای ایران و کشورهای بزرگ در وین دارند. برخی از مقامات این کشور از نگرانی خود درباره امضای توافق ضعیف در وین سخن گفته اند.

مقامات و کارشناسان اسرائیل در واکنش به ساعات پایانی مذاکرات هسته ای میان ایران و شش قدرت جهانی می گویند گروه پنج به علاوه یک برای رسیدن به توافق با ایران از همه مواضع خود عقب نشینی کرد. جزئیات منتشر شده از این مذاکرات سایه خود را بر محافل سیاسی و رسانه ای رژیم اسرائیل افکنده است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تازه ترین اظهارات خود از مواضع گروه پنج به علاوه یک انتقاد کرده است. موشه یعلون وزیر جنگ رژیم غاصب اسرائیل نیز در کمیته روابط امور خارجی کنست (پارلمان اسرائیل) تاکید کرد توافق هسته ای میان ایران و قدرت های بزرگ بیش از هر چیز دیگری بر وضع سیاسی و امنیتی اسرائیل در منطقه تاثیرگذار است. گروه های مخالف رژیم اسرائیل نیز با مواضع این رژیم همسو و نگران هستند و با توافق هسته ای احتمالی مخالفت می‌کنند.

یائیر لاپید رئیس حزب آینده و عضو کنست بر این باور است سیاست های نتانیاهو درباره برنامه هسته ای ایران به شدت شکست خورده است. ناظران سیاسی اسرائیل می گویند تاثیر اسرائیل بر روند این مذاکرات به صفر رسیده است. برخی ها نیز می گویند از زمان امضای این توافق باید اسرائیل خود را برای نبردی جدید آماده کند.

نتانیاهو گفت: در وین مسیر عقب نشینی ها در برابر ایران ادامه دارد این در حالی است که این عقب نشینی ها در بیانیه بد لوزان به عنوان خط قرمز ترسیم شده بود. شاید برخی از کشورهای بزرگ می خواهند در برابر خواسته های ایران تسلیم شوند، کشوری که همیشه بر نابود کردن اسرائیل تاکید دارد ولی ما تسلیم این وضع نمی شویم.

ایهود یعری کارشناس امور عربی شبکه دوم تلویزیون اسرائیل گفت: قدرت های بزرگ بر خلاف خواسته‌های اسرائیل عمل می کنند و در برابر مواضع سخت ایران عقب نشینی کرده اند.

موف فاردی کارشناس امور سیاسی شبکه ده تلویزیون رژیم اسرائیل نیز گفت: نبرد رسانه ای در اسرائیل پس از امضای توافق آغاز خواهد شد. این نبرد را نتانیاهو قبلا آغاز کرده بود که نبردی رسانه ای در کنگره آمریکاست تا اعضای این کنگره با این توافق مخالفت کنند.

وزرا و کارشناسان اسرائیلی بر این باورند توافق هسته ای ایران به معنای آن است که ایرانی ها هر آنچه را که اراده کردند به دست آورند و با دست پر از این مذاکرات خارج شده‌اند. اسرائیلی ها می گویند تنها کنگره آمریکاست که می تواند مانع از عملی شدن این توافق شود

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی