سایز متن   /

ماه عسل روابط داعش و نظام ترکیه پس از تهدید این گروه تروریستی به هدف قرار دادن رجب طیب اردوغان به دنبال بستن مرزهای کشورش با سوریه به پایان رسید.
به گزارش کوردپاریز به نقل از ایسنا، گروه داعش در بیانیه‌‌یی تهدید کرده که در صورت عدم بازگشایی گذرگاه‌های “باب الهوی” و “باب السلامه” که مقامات ترکیه پس از کنترل داعش بر شهرک “اعزاز” سوریه آن را بستند، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه را ترورکرده و حملاتی شدید را در داخل خاک این کشور انجام می‌دهد.
داعش در این بیانیه خطاب به اردوغان گفته است: “تو و دار و دسته‌ات پس از استبدادی که در کشور به راه انداختید مواظب سرتان باشید. چرا که اجرای حکم خداوند درباره شما سرکشان واجب شده است”.
داعش مسئولیت برخی عملیات را در “الریحانیه” و “باب الهوی” بر عهده گرفته و هشدار داده که عملیات به آنکارا و استانبول نیز خواهد رسید و منافع دولت ترکیه را در آن هدف قرار خواهد داد.
اخیرا انفجاری در شهرک “سوروچ” ترکیه رخ داد که موجب کشته و زخمی شدن بیش از ۱۳۲ تن شد. داعش چند تن از نیروهای پلیس ترکیه را نیز اعدام و بمبی را در مقابل مقر حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه منفجر کرد.
ترکیه به دنبال این حوادث به بهانه جنگ با داعش به مداخله نظامی در سوریه دست زد و برخی مواضع داعش در این کشور و همچنین پایگاه‌های حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) را بمباران کرد.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی