سایز متن   /

مقامات واشنگتن و مسئولان کرد سوریه بر همکاری و هماهنگی میان آمریکا و ی‌پ‌گ (زیرشاخه‌ی نظامی پ‌ک‌ک در شمال سوریه) در مقابله با داعش تاکید کرده اند. اما این کشور از حمله ترکیه به مواضع پ‌ک‌ک در اقلیم کردستان حمایت کرده است.

نیروهای YPG و نظامیان آمریکا پیش از این فقط از طریق اتاق عملیات مشترک در اربیل اقدام به تعیین مواضع داعش و بمباران آن مواضع می کردند اما اخیراً دو مرکز عملیات مشترک دیگر در شهر کوبانی و جزیره در مناطق کردنشین سوریه برای ایجاد هماهنگی میان ی‌پ‌گ و نیروی هوایی آمریکا به منظور حمایت هوایی از نیروهای زمینی ی‌پ‌گ و بمباران مواضع داعش تاسیس شده است.

به گفته مقامات کُرد سوریه، فرماندهان کُرد سوریه با فرماندهان آمریکایی ارتباط مستقیم دارند.

یکی از مقامات کرد در کوبانی در این باره گفته است دلیلی وجود ندارد که فقط وانمود کنیم با هم همکاری داریم. ما با هم کار می کنیم و این همکاری موثر بوده است.

مقامات آمریکا ارتباط میان یگانهای مدافع خلق و پ‌ک‌ک را رد نمی کنند اما گفته‌اند آمریکا به دوری کردن از پ‌ک‌ک ادامه می دهد اما به تعامل مستقیم با YPGادامه می دهد زیرا پ‌ک‌ک و YPG تحت فراندهی واحدی عمل نمی کنند و اهداف مختلفی را دنبال می کنند.

هنری بارکی، تحلیلگر سابق وزارت خارجه آمریکا می گوید آمریکا امروز به نیروی هوایی YPG تبدیل شده و YPG هم نیروی زمینی آمریکا در سوریه محسوب می شود.

مارک پیرینی، سفیر سابق اتحادیه اروپا در ترکیه نیز در این باره گفته است کردها به عنوان بهترین حائل در مقابل داعش ظاهر شده‌اند.

منبع: روزنامه وال استریت ژورنال

 

PYD (حزب اتحاد دمکراتیک) از زیرمجموعه‌های پ‌ک‌ک در سوریه است که به شاخه‌ی سوریه‌یی پ‌ک‌ک شناخته شده است و ی‌پ‌گ هم شاخه‌ی نظامی این حزب است که مستقیم به شاخه‌ی نظامی پ‌ک‌ک در کوهستان‌های قندیل مرتبط است و از آنجا دستور می‌گیرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی