سایز متن   /

محمد امین پنجوینی از هواداران پ‌ک‌ک درباره بمباران اخیر مواضع پ‌ک‌ک توسط جنگنده‌های ترکیه گفته: این حملات پیش‌بینی شده بودند، هم قبل از انتخابات و هم بعد انتخابات. زبان و رفتار ترکیه در قبال پروسه‌ی آشتی تغییر کردبود. از اوایل بهار و بعد از نوروز، این پروسه به سمت و سویی کم‌رنگ و یا به عبارتی به نابودی کشیده شد. حال با این حملات چند روزه به مواضع پ‌ک‌ک، دیگر آشتی و صلح بی‌معنی خواهد بود. از همه مهمتر اجازه ندان ترکیه برای ملاقات با عبدالله اوجالان به مدت ۴ ماه، دلیل محکم دیگری برای پایان یافتن این مرحله است.

به عقیده‌ی پنجوینی، حکومت ترکیه خیلی ناراحت و ناراضی است از کسب ۱۳ درصدی آراء توسط حزب دموکراتیک خلق‌ها، چراکه همچنین انتظاری نداشتند و پیش‌بینی هم نکرده بودند. حزب عدالت و توسعه درصدد است انتخابات را دوباره برگزار کند تا شاید حزب دموکراتیک خلق‌ها قادر به کسب ۱۰ درصدی آراء نباشد و باردیگر تعداد آراء این حزب افزایش یابد.

پنجوینی گفته سران پ‌ک‌ک خیلی وقت است که گفته‌اند پروسه‌ی آشتی و صلح پایان پذیرفته و این بدان معنی است که پروسه‌ی جنگ در پیش است. حملات هوایی و زمینی ترکیه به مواضع پ‌ک‌ک و کشته شدن سرباز و پلیس‌های ترکیه توسط پ‌ک‌ک، خود گواه این حقیقت است که باردیگر جنگ شروع شده و خدا می‌داند پایان آن کی و کجا باشد.
منبع: خندان

ترجمه شده: توسط کوردپاریز

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی