سایز متن   /

به دنبال حمله‌ هوایی ارتش ترکیه به مواضع پ‌ک‌ک در شمال عراق و حمایت مسعود بارزانی از این اقدام ترکیه، رسانه‌های پ‌ک‌ک بلافاصله و با شدت جواب این موضع بارزانی را دادند و این اقدام وی را حمایت از سیاست‌های جنگ‌طلبانه‌ی ترکیه نامیده‌اند.

در تداوم این انتقاد و تهدیدها، دمهات عگید سخنگوی پ‌ک‌ک جواب بارزانی را داده و گفته: ماهیت بیانیه‌ی بارزانی خدمت کردن به سیاست جنگی است که در حال حاضر حزب عدالت و توسعه آنرا دنبال می‌کند. بارزانی حق حمله را برای ترکیه مشروع دانسته و با این کار بمباران شمال عراق و مواضع پ‌ک‌ک را حقی شرعی و قانونی برای ترکیه تعریف کرده است و از آن حمایت کرده است. از این رو ما به عنوان پ‌ک‌ک این موضع را درست و صحیح نمی‌دانیم و به شدت از آن انتقاد می‌کنیم.

عگید در ادامه گفته: تا زمانیکه بارزانی از این نوع بیانیه‌ها منتشر کند، حملات ترکیه همچنان ادامه خواهد داشت. چراکه احمد داوود اوغلو هم گفته پس از این اقدام با بارزانی تلفنی صحبت کرده و بارزانی هم از این اقدام حمایت کرده و آنرا حق مسلم ترکیه دانسته است.
دمهات، مسعود بارزانی و حزبش را به تک‌روی و حفظ منافع کوچک حزبی‌ متهم کرده و آن را نقطه‌ی مقابل منافع ملی تعریف کرده و بارزانی را وسیله‌یی در دست ترکیه معرفی کرده است.
نامبرده به سخنان چند وقت پیش نچیروان بارزانی و مسرور بارزانی اشاره کرده که گفته بودند پ‌ک‌ک در شمال عراق میهمان است و باید این منطقه را ترک کند، گفته: بعد از این حرف‌ها بود که ترکیه هم دست به همچنین اقدامی زد و این نشانه‌ی هماهنگی حزب دموکرات کردستان عراق با حزب عدالت و توسعه است که با هم این برنامه را طراحی کرده‌اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی