سایز متن   /

جنگنده‌های اف‌۱۶ ارتش ترکیه مناطق حفتانین، متینا و زاپ در در شمال عراق که گفته می‌شود محل استقرار سران و اعضای پ‌ک‌ک است، برای بار چندم طی یک هفته‌ی گذشته بمباران کردند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از رسانه‌ی گروه، همچنین توپخانه‌های سنگین از پایگاه‌های مرزی ترکیه، نواحی مختلف را در مناطق بادینان را مورد هدف قرار می‌دهند.

ارتش ترکیه به حملات شدید خود به مواضع پ‌ک‌ک و پژاک در شمال عراق ادامه می‌دهد. در همین حال پ‌ک‌ک اعلام کرد: ترکیه علیه ما جنگ اعلام کرده است. به گزارش روزنامه مصری الیوم السابع، حدود ۳۰ جنگنده ترکیه‌ از میان اف- ۱۶ حملات جدیدی به مواضع پ‌ک‌ک در شمال عراق داشته‌اند.

شبکه ان تی وی گزارش داد که این حملات شدید در پاسخ به حمله‌‌یی بود که یک کاروان نظامی را در جنوب شرق ترکیه هدف قرار داد. وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که نسبت به تشدید درگیری‌ها از سوی پ‌ک‌ک که واکنش ترکیه را برای دفاع از خود می‌طلبد، نگران است.

وزارت خارجه آمریکا، پ‌ک‌ک را ترغیب کرد تا عملیات نظامی خود را متوقف کند و از ترکیه نیز خواست تا به دنبال یک راهکار سیاسی باشد.

بر اساس اخبار منتشر شده از منابع نزدیک به پ‌ک‌ک، در اثر حملات هوایی جنگنده‌های ارتش ترکیه به مواضع این گروه در چند روز اخیر، ۲۰۰ عضو پ‌ک‌ک و پژاک کشته شده‌اند. همچنین قرارگاه مراد قاراییلان، عضو شورای رهبری پ‌ک‌ک واقع در کوه قندیل نیز مورد اصابت موشک‌ جنگنده‌های ترکیه قرار گرفته است.

بر اساس اخبار منتشر شده از منابع نزدیک به ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه در ۳ روز اول عملیات ارتش ترکیه به مواضع این گروه‌ها در اقلیم کردستان عراق ، ۱۳۰ کشته از نظامیان پ‌ک‌ک و پژاک گزارش شده بود که این رقم افزایش پیدا کرده و به مرز ۲۰۰ کشته در ۵ روز اخیر رسیده است. در بین این کشته‌ها اعضایی از شورای فرماندهی این گروه‌ها نیز وجود دارند که یکی از آنان با نام کد “قَبَر” از اعضای شورای فرماندهی و مسئول لجستیکی پ‌ک‌ک می‌باشد.

همچنین در اخبار منتشر شده از منابع نزدیک به پ‌ک‌ک آمده است: برخی انبار مهمات مخفی پ‌ک‌ک و پژاک در کوه قندیل نیز مورد اصابت موشک جنگنده‌های ترکی قرار گرفته است. این خبر در سایت رسمی ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه نیز تایید شده و تصاویر آن توسط هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه ضبط شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی