سایز متن   /

روز یکشنبه ۱۱ مردادماه، در منطقه سرحد ترکیه، ه‌پ‌گ (شاخه‌ی نظامی پ‌ک‌ک) یک عملیات انتحاری علیه پایگاه کارابولاک، انجام داده که گفته شده در پاسخ به بمباران روستای زرگله در دامنه‌های کوهستان قندیل واقع در شمال عراق بوده است.

به گزارش کوردپاریز به نقل از سایت این گروه، در بیانیه‌یی که بدین منظور منتشر شده آمده، اعضای گروه ۵ تن مواد منفجره را در یک خودرو جاسازی کردند. این خودرو از درب پایگاه وارد آن شد و درحالی که قریب ۳۰ نظامی در حیاط پایگاه تجمع کرده بودند، منفجر شد. بر اثر این انفجار ساختمان پایگاه، برج‌های نگهبانی و تمامی سنگرها منهدم گردید. پس از انفجار، ساختمان پایگاه و برج‌های نگهبانی به مدت ۲ ساعت در آتش‌سوخت. در این اثنا ۶ برج ، تعداد زیادی خودروی نظامی، سنگرها و محل‌های مراقبت از پایگاه نابود شد. بر اثر انفجار خودرو، انبار مهمات پایگاه هم منفجر شد که بر اثر آن ۲ خودروی نظامی و یک دستگاه اتوبوس بطور کامل منهدم شدند.

در بیانیه‌ی رسمی ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه آمده که در نتیجه‌ی این عملیات انتحاری، ۳ سرباز کشته و چند تن دیگر هم زخمی شده‌اند.

در پایان بیانیه آمده که یکی از اعضای این گروه بنام مراد بوتون با نام مستعار هیرش اندوک متولد شهر وان ترکیه براثر اصابت گلوله به پیشانی، کشته شده است.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی