سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از پایگاه خبری دوغان، صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب دموکراتیک خلق‌ها (وابسته به پ‌ک‌ک) و کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق، با همدیگر دیدار کردند و وضعیت کنونی کشور و روند مذاکرات و همچنین مسائل مربوط به تشکیل دولت ائتلافی را بررسی کردند.
در پایان این دیدار انگین آلتای سخنگوی حزب جمهوریخواه خلق و ادریس بالوکن سخنگوی حزب دمکراتیک خلقها در تشریح نتایج این دیدار بر لزوم توقف درگیریهای مسلحانه تاکید کردند. آنان تاکید کردند که دو حزب سیاسی درباره ضرورت پایان خشونت ها دیدگاه مشترکی دارند.
بالوکن گفت: تنش‌های اخیر در ترکیه ناشی از اهمیت ندادن حزب عدالت و توسعه به نتایج انتخابات سراسری ۱۷ خرداد ماه و تلاش این حزب برای تلافی شکست خود در انتخابات می باشد. توقف مذاکرات صلح میان دولت ترکیه و عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ‌ک‌ک ناشی از سیاستهای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای استفاده ابزاری از این مذاکرات برای تحقق اهداف سیاسی خود است.
بالوکن در پایان خواستار پایان عملیات نیروهای دولتی ترکیه علیه پ‌ک‌ک شد و تاکید کرد، پ‌ک‌ک نیز باید سلاح‌ها را زمین بگذارد.
انگین آلتای سخنگوی حزب جمهوریخواه خلق نیز با تاکید بر اینکه پ‌ک‌ک باید سلاح‌ها را زمین بگذارد، گفت: نمی‌توان سلاح به دست گرفت و خواستار صلح شد. پ‌ک‌ک برای اینکه صداقت خود را درباره تمایل به برقراری صلح نشان دهد باید به خشونت‌ها پایان دهد.
ناآرامیها در ترکیه پس از حمله انتحاری به فعالان هوادار پ‌ک‌ک و حزب دموکراتیک خلق‌ها در شهر سوروچ در جنوب ترکیه و نزدیک مرز سوریه شروع شد که ۳۳ کشته و حدود ۱۰۰ زخمی بر جا گذاشت.
دولت ترکیه پس از این حمله انتحاری ، به آتش بس دو ساله با پ‌ک‌ک پایان داد و حملات هوایی به مواضع این گروه و داعش را در شمال سوریه و عراق آغاز کرد.
دهها مامور پلیس و نیروی نظامی ترکیه در این ناآرامی ها کشته و یا زخمی شدند. خطوط لوله‌های انتقال گاز ایران به ترکیه و انتقال نفت عراق به ترکیه و خط لوله انتقال گاز آذربایجان به ترکیه در این مدت منفجر شد.
در یک هفته گذشته قطار آنکارا – تهران دوبار مورد حمله قرار گرفت و بیش از یک هزار و ۳۰۰ تن از مخالفان دولت ترکیه و افراد مظنون به شرکت در عملیات تروریستی در سراسر این کشور بازداشت شده اند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی