سایز متن   /

پس از دو سال سکوت اسلحه‌ها در جنوب و جنوب‌شرق ترکیه، باردیگر درگیری میان حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ‌ک‌ک و ارتش این کشور، تلفات زیادی به دنبال داشته و گفته می‌شود فضایی همچون دهه‌ی ۹۰ میلادی در این کشور به وجود آمده است.
به گزارش کوردپاریز، خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه اعلام کرد ۷۷۱ از اعضای مسلح حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) از هنگام آغاز حملات مجدد به این گروه طی یک ماه گذشته کشته شدند.
این خبرگزاری در خبر خود آورده،  قدرت پ ک ک برای آسیب رسانی فلج شده و حملات هوایی ترکیه به پایگاههای این گروه در شمال عراق به کشته شدن ۴۳۰ فرد مسلح انجامیده و شمار دیگری بر اثر شدت جراحات کشته شده‌اند و ۲۶۰ تن نیز در عملیات زمینی کشته شدند.
از طرف دیگر پ ک ک حملاتش را به ارتش و پلیس ترکیه ازسرگرفته و به نوشته مطبوعات، حدود ۵۰ نفر از نیروهای ارتش و پلیس ترکیه را کشته است.

شروع این درگیری‌ها به اواخر ماه میلادی گذشته برمی‌گردد که در شهر سوروچ ترکیه براثر انفجار بمبی که گفته می‌شود توسط داعش منفجر شده، بالغ بر ۱۵۰ تن کشته و زخمی شدند. پس از این واقعه، دولت ترکیه داعش و پ‌ک‌ک را در لیست ترور خود کنار همدیگر قرار داد و تصمیم گرفت مواضع این گروه‌ها را در شمال عراق و سوریه بمباران کند که نتیجه‌ی آن تاکنون، کشته و زخمی شدن صدها تن از طرفین بوده و از سوی دیگر منابع ترکیه اعلام کرده‌اند که در نتیجه‌ی بمباران مواضع این گروه در شمال عراق، بیش از ۸۰ درصد مواضع و پایگاه‌های آن نابود شده و سران این گروه به مناطقی دورتر که گاهاً اشاره‌یی به شمال سوریه هم می‌شود؛ نقل مکان کرده‌اند تا از آسیب حملات در امان باشند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی