- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

در واکنش به سخنان دمیرتاش

پ‌ک‌ک: این حرف‌ها تکراری است و ما آتش‌بس یک‌جانبه اعلام نخواهیم کرد.

در جواب به سخنان صلاح‌الدین دمیرتاش رئیس حزب دموکراتیک خلق‌ها که گفته بود پ‌‌ک‌ک بدون اما و اگر باید به عملیات نظامی خود خاتمه دهد [1] و سلاح‌ها را زمین بگذارد و سلاح در مبارزه دموکراتیک هیچ نقشی ندارد و اشتباهات سیاسی حزب عدالت و توسعه را نباید با کشتن پلیس و سرباز ترکیه تلافی کرد؛ جمیل بایک از سران کوهستان‌نشین پ‌ک‌‌ک گفته: ما حاضر نخواهیم بود یک جانبه آتش‌بس اعلام کنیم.

به گزارش کوردپاریز به نقل از روزنامه آلمانی Welt am Sonntag که با بایک در این باره مصاحبه کرده، گفته: پیام رئیس حزب دموکراتیک خلق‌ها (صلاح‌الدین دمیرتاش) را با ارزش تلقی می‌کنیم اما او نیز حرف طرف‌های دیگر را تکرار کرده است. به نظر ما نه ترکیه و نه پ‌ک‌ک نمی‌توانند مسئله کردهای این کشور را با سلاح و اقدامات نظامی سر و سامان دهند.

بایک در ادامه و در واکنش به سخنان دمیرتاش گفته: تنها صلاح الدین دمیرتاش این پیام را صادر نکرده است. ما نیز بر این مسئله تاکید کرده و خواهان پایان دادن به درگیری‌ها هستیم. مسئله پ‌ک‌ک با سلاح حل و فصل نخواهد شد. ما ۸ بار تا کنون در تاریخ درگیری‌های خود با ارتش ترکیه آتش بس یک جانبه اعلام کرده‌ایم. دیگر ساکت شدن سلاح‌ها به صورت یک جانبه از طرف ما صورت نخواهد گرفت.