سایز متن   /

یک مقام ترک مدعی شد، شبه‌نظامیان حزب کارگران کوردستان موسوم به پ ک ک نه تنها اقدام به ربودن و به خدمت گرفتن کودکان می‌کنند، بلکه زنان را نیز ربوده و به آنها تجاوز می‌کنند از این رو اداره عملیات و مبارزه با تروریسم سازمان امنیت عمومی ترکیه، پ‌ک‌ک را متهم کرد که از ۲۲ اوت ۲۰۱۳ تا ۲۲ اوت ۲۰۱۵ حدود ۳۱۶ کودک را ربوده است این اداره در گزارش خود تاکید کرد در میان ربوده شدگان ۸۸ دختر دیده می شوند.

به گزارش کوردپاریز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، موسی ایشین، فرماندار استان آغری در شرق ترکیه در شرح ادعای خود در خصوص ربوده شدن زنان توسط  پ ک ک به خبرنگاران گفت: یک شب آنها گروهی از زنان را به اجبار از خانه‌هایشان خارج کرده و همسران آنها را به مرگ تهدید کردند. در یک مورد دیگر حدود ۴۰ دختر جوان را نیز ربوده و به آنها تجاوز کردند.

ایشین همچنین گفت، پ ک ک اقدام به ربودن و به خدمت گرفتن هزاران کودک کورد کرده و از مساله مرگ آنها به عنوان ابزاری برای تحریک و افترازنی استفاده می‌کند.

وی اظهار کرد: پ ک ک حدود ۶۰۰۰ کودک در میان نیروهایش دارد. هیچ فرد عاقلی که وجدان دارد نمی‌تواند مدعی شود سازمانی که به اسم شما آدم می کشد، اخاذی می‌کند، خودروها را آتش می‌زند، به دختران جوان شما تجاوز می‌کند و آنها را در اختیار رهبرانش قرار می دهد و علیه همه ارزشهای مقدس مردم کرد جنگ را آغاز می‌کند، در حال دفاع از حقوق کردها است.

این مقام ترک در ادامه اظهاراتش گفت: مردم ما خواهند فهمید که این بازی به نفع آنها اجرا نمی‌شود بلکه به ضرر آنها است و به این ترتیب با خردمندی آن را نابود خواهند کرد.

وی افزود: در هر اقدامی از این دست این کوردها هستند که از بیشترین آسیب رنج می‌برند. این خودروها و فروشگاه‌های آنهاست که آتش می‌گیرند. این جان آنهاست که از آنها گرفته می‌شود. مردم کرد مصمم هستند که آینده و جوانان خود را در اختیار یک سازمان تروریستی که تلاش می‌کند کشور ما را به دوران دهه ۱۹۹۰ بازگرداند ندهند و هر گونه منفعت سیاسی را کنار بگذارند. این عزم کردها از سوی دولت ترکیه به موثر ترین شکل ممکن مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی