سایز متن   /

جنگنده بمب‌افکن‌های ترکیه، شب گذشته مناطقی از شمال عراق را که محل استقرار اعضای مسلح پ‌ک‌ک است را مورد هدف قرار داده، اما تاکنون هیچ اطلاعی از آمار تلفات و خسارات وارده مشخص نیست.

به گزارش کوردپاریز به نقل از خندان، بختیار علی مسؤل بخش مطبوعات و انتشارات پ‌ک‌ک در این باره گفت:«جنگنده‌های ترکیه کوهستان‌‌های گاره را بمباران کرده‌اند. اما تاکنون هیچ معلومات و اطلاعی از تلفات و خسارات وارده مشخص نشده است.»

براساس معلومات منابع محلی، جنگنده‌های ترکیه روستاهای (ایمکاله و زیوکا) در دامنه‌های کوهستان گاره واقع در شمال استان دهوک و شرق شهر مرزی زاخو به شدت بمباران کرده‌اند.

آمانج رسول ساکن روستای بُکریسکانی واقع در دامنه‌ی کوهستان قندیل واقع در مرزهای شرقی اقلیم کردستان در این باره گفته: ساعت ۱۰ شب گذشته، دو جنگنده ترکیه در ارتفاع پائین بر فراز آسمان منطقه پرواز می‌کردند و چندین نقطه را در دل این کوهستان بمباران کردند.

بنا به اظهارات آمانج، این بمباران‌ها ترس و وحشت در دل مردم ایجاد کرده بطوریکه اکثر ساکنان این مناطق، در مسیر شهر رانیه هستند و می‌خواهند خود را به شهر رانیه برسانند تا شاید با این شیوه در امان باشند.

گفتنی است که ترکیه اظهار می‌کند پ‌ک‌ک در این منطقه مستقر شده و جنگنده‌ها هم مجهز به نقطه‌یاب‌های پیشرفته هستند که محل استقرار آنها را تشخیص داده و بمباران می‌کنند، لذا اگر اعضای پ‌ک‌ک در کنار روستاها و یا در داخل روستاها مستقر شده‌اند تا با این کار مردم منطقه را سپری در مقابل این بمباران‌ها قرار دهند؛ نتیجه‌یی نخواهد داشت و این خود اوج خشونت و شدت علیه مردم منطقه است که پ‌ک‌ک مجری آن است که برای حفظ جان خود حاضر است ساکنین منطقه را قربانی خود کند و یا مجبور به کوچ کردن و دور کردن از خانه و کاشانه‌اشان بکند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی