سایز متن   /

شاخه‌ی نظامی پ‌ک‌ک (ه‌پ‌گ)، اعلام کرده که در یک ماه گذشته، ۴۷۱ پلیس و سرباز ترکیه را کشته و در مقابل هم ۴۲ عضو مسلح این گروه کشته شده‌‌‌اند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از رسانه‌ی این گروه، از اواخر ماه گذشته میلادی تاکنون، ترکیه ۶۲ عملیات نظامی و پاکسازی را علیه این گروه انجام داده که در کل ۱۹۱ عملیات نظامی را شامل بوده است. در نتیجه‌ی این عملیات‌ها، ۴۷۱ اعضای نهادهای امنیتی و نظامی ترکیه کشته که ۳۹۴ نفر آنها سرباز و ۱۶ تن پولیس و ۶۱ تن هم از اعضای یگان‌های ویژه بوده‌اند.

این در حالیست که طبق آمارهایی که خبرگزاری‌های رسمی ترکیه در این خصوص منتشر کرده‌اند، بسیار متفاوت است. طبق آمارهایی که دولت ترکیه طی این مدت اعلام کرده، ۸۱۴ عضو پ‌ک‌ک کشته شده‌اند؛ این درحالیست که پ‌ک‌ک گفته تنها ۴۲ عضو این گروه کشته شده‌اند. ترکیه آمار کشته های خود را نیز ۶۰ تن اعلام کرده است.

این آمارها در حالی منتشر شده و تا این حد با همدیگر تناقض و ناهمخوانی دارند که روزانه اخبار زیادی از کشته و زخمی شدن افراد زیادی بر اثر درگیری‌های فی‌مابین از طرفین کشته می‌شود. البته ذکر این نکته هم ضروری است که پ‌ک‌ک بیشتر بر آتش زدن کامیون شرکت‌های خصوصی اصرار دارد و گفته می‌شود بخشی از کشته‌هایی که براثر حملات این گروه کشته می‌شوند، از افراد غیرنظامی هستند و از اعضای هیچ نهاد و یا سازمان دولتی، نظامی و یا امنیتی نبوده‌اند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی