سایز متن   /

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نقده فرامرز سفری از دستگیری سه شکارچی متخلف پرندگان در تالالب سولدوز این شهرستان خبر داد.

به گزارش کوردپاریز به نقل از ایرنا، ماموران این اداره در مأموریت‌های گشت و کنترل شبانه خود در محدوده تالاب سولدوز موفق به دستگیری این سه شکارچی متخلف در هنگام شکار پرندگان شدند. از متخلفان دو قبضه اسلحه شکاری، مقداری ادوات شکار و لاشه یک قطعه مرغابی نیز کشف و ضبط شد.  این افراد پس از تشکیل پرونده به مقامات قضایی شهرستان تحویل داده شدند.
تالاب سولدوز یک منطقه حفاظت شده است و هر گونه فعالیت صیادی و شکار پرندگان و سیار حیوانات در آن ممنوع بوده و با متخلفان برابر مقررات برخوردهای قانونی صورت می گیرد.
تالاب سولدوز در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان نقده واقع شده و در سال ۱۳۸۰ احیا و در حال حاضر وضعیت مطلوب زیستگاهی این تالاب سبب مهاجرت و حضور بسیاری از پرندگان آبزی و کنارآبزی و همچنین آبزیان و جانوران دیگر به این منطقه شده است.
در شهرستان نقده هفت تالاب فصلی و دائمی وجود دارد که سالانه بیش از ۱۰ هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی در آن زندگی می کنند که از این تعداد ، تالاب های درگه سنگی ، حسنلو و یادگارلو جزو تالاب های بین المللی هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی