سایز متن   /

یک تیم فیلمبرداری و تأمین برنامه یکی از شبکه‌های تلویزیونی ترکیه، برای مصاحبه با عبدالله اوجالان، راهی امرالی (جزیره محل زندانی اوجالان) شده تا با وی مصاحبه کند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از روداو، هفته‌ی گذشته یک تیم مجهز که پرسنل یکی از شبکه‌های تلویزیونی ترکیه‌اند؛ برای مصاحبه با عبدالله اوجالان رهبر زندانی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) به جزیره‌ی امرالی رفته‌اند تا با وی مصاحبه کنند.

آیهان بیلگن سخنگوی حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) در این باره گفته: ما هیچ اطلاعی در این مورد نداریم، اما شنیده‌ایم که یکی از شبکه‌های تلویزیونی می‌خواهد با اوجالان مصاحبه کند.

از سوی دیگر نماینده حزب عدالت و توسعه شهر ماردین ترکیه (اروهان میراوغلو) هم در این باره گفته که من از یکی از کارمندان یک شبکه تلویزیون شنیده‌ام که قرار است با اوجالان مصاحبه کنند.

میراوغلو در ادمه گفته: گفته می‌شود قرار است اوجالان در روز ا سپتامبر(۱۰ شهریور) امسال پیام آشتی و صلح را اعلام کند و خواستار خلع‌سلاح شود. اگر خود اوجالان بخواهد حکومت به شبکه‌های تلویزیونی اجازه‌ی ملاقات با اوجالان را خواهد داد.

استقبال حزب دموکراتیک خلق‌ها برای مشارکت در تشکیل کابینه‌ی جدید ترکیه، نظرهای متفاوتی را در اذهان عموم به وجود آورده که از همه مهمتر می‌توان به این نکته اشاره کرد که چگونه است از یک سو پ‌ک‌ک با ترکیه درگیر است و رزوانه شمار زیادی از طرفین کشته می‌شوند و از سوی دیگر حزب دموکراتیک خلق‌ها و صلاح‌الدین دمیرتاش که به عنوان شاخه‌ی شهری این گروه شناخته شده‌اند؛ در کابینه‌ی موقت دولت که به دست حزب عدالت و توسعه تشکیل شده است؛ مشارکت کنند؟ آیا این همان اختلاف ریشه‌یی صلاح‌الدین دمیرتاش با سران پ‌ک‌ک است که خواستار حل موضوع با راهکار سیاسی است و در مقابل پ‌ک‌ک درصدد ادامه‌ی خشونت‌هاست؟

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی