سایز متن   /

د رادامه‌ی درگیری‌های اخیر پ‌ک‌ک و ارتش ترکیه، حزب دموکراتیک خلق‌ها هم به عنوان شاخه‌ی شهری این گروه، در سطح گسترده‌‌ و فعالی مشارکت کرده است.

به گزارش کوردپاریز به نقل از رسانه‌ی گروه، دو تن از رؤسای حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) در میانه‌ی درگیری‌های پ‌ک‌ک و ارتش ترکیه بازداشت شدند. روژبین سویل چتین» رئیس شهرداری شهرستان آرتمتان و دیلک خطیب‌اوغلو رئیس شهرداری جولمرگ که بخاطر اعلام سیستمی که پ‌ک‌ک به دنبال آن است، بازداشت شده و به زندان زنان در شهر آنکارا تبعید شدند.

مشارکت این مقامات حزب دموکراتیک خلق‌ها در حالیست که صلاح‌الدین دمیرتاش رئیس این حزب بارها تکرار کرده که ما به عنوان HDP با راهکار و اقدامات پ‌ک‌ک موافق نیستیم و راه ما از مسیر خشونت دور است و معتقدیم که باید از طریق گفتگو، مذاکره و سیاست مشکلات را حل کرد نه با شدت و اسلحه.

حال بازداشت این دو مقام عالی‌رتبه‌ی HDP بخاطر اجرای دستورات پ‌ک‌ک و انتقال آنها به زندان، از یک سو بیانگر تشدید اختلافات داخلی اعضای این حزب با همدیگر و با رئیس کل آن است که هرکدام به دنبال چیزی هستند و یک مسیر متفاوت را انتخاب کرده‌اند. از سوی دیگر چهره‌ و رفتار دوگانه‌ی دمیرتاش را درخصوص تحولات داخلی ترکیه و مناطق کردنشین این کشور نشان می‌دهد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی