سایز متن   /

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان در باره سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا در منطقه خاورمیانه اعلام کرد مداخله نظامی در عراق و لیبی اشتباه بود.

به گزارش کوردپاریز، اشتاین مایر در همایشی در وزارت خارجه آلمان با تاکید بر این که وی از مخالفان عملیات نظامی در عراق بود، گفت :« درس‌هایی از پیامدهای اقدام ائتلاف تحت رهبری ناتو در مداخله در لیبی جهت سرنگونی نظام معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ گرفته نشد. پیامدهای این مداخله سنجیده شده نبود که باعث شد دولت لیبی فرو بپاشد و از قبل در مورد این مساله فکر نشده بود که چگونه آشوب در این کشور را باید پشت سر گذاشت. هر چقدر که لیبی در وضعیت تفکیک شدن باقی بماند ، ورود آوارگان از این منطقه به اروپا ادامه خواهد داشت.

وی درخصوص بحران سوریه نیز گفت: حل و فصل بحران سوریه زمان می‌برد، اما یک مسیری است که باید مرحله به مرحله طی شود.

مداخله نظامی آمریکا در منطقه به بهانه‌های مختلف از جمله ساقط کردن دیکتاتورها و مبارزه با تروریسم، از سیاست‌های راهبردی آمریکا در منطقه محسوب می‌شود که نمونه‌هایی از آن از جمله افغانستان، عراق، سوریه، لیبی و … وجود دارد که همچنان در آشوب و سردرگمی به سر می‌برند و نظامیان آمریکایی هم در این کشورها جولان می‌دهند. این درحالیست که روزانه اخبار زیادی مبنی بر کوچ مردم این مناطق به ویژه جوانان به کشورهای اروپایی صورت می‌گیرد که اکثراً به صورت غیرقانونی است و این خود به مشکل مهمی برای اروپائیان تبدیل شده است.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی