- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

اسد: صاحب سوریه، مردمان سوریه هستند.

کوردپاریز/ بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه می‌گوید کشورهای غربی در صورتی که نگران بحران پناه‌جویان هستند باید حمایت از گروه‌های تروریستی را متوقف کنند. اسد در مصاحبه [1] با خبرگزاری ایتارتاس روسیه تأکید کرد اروپا در پی «حل ریشه‌های بحران پناهندگان نیست» و افزود همه آنچه مردم سوریه می‌خواهند «امنیت و آرامش» است. اگر امروز از هر سوری بپرسید که چه می‌خواهد، اولین چیزی که خواهند گفت این است که ما امنیت و آرامش برای تمام اشخاص و خانواده می‌خواهیم. نیروهای سیاسی، خواه در داخل دولت و یا خارج از آن «بایستی حول آنچه مردم سوریه می‌خواهند، متحد شوند.

اسد با بیان اینکه کشورش قومیت‌ها و گروه‌های زیادی از جمله کردها را شامل می‌شود، گفت: آنها، بیگانه نیستند. بدون این گروه از مردم که قرن‌ها در این منطقه زندگی کرده‌اند؛ خبری از سوریه یکدست نبود.

اسد در ادامه گفت: اگر می‌خواهیم چیزی واقعی را اجرا کنیم، غیرممکن است در حالی که مردم کشته می‌شوند، خونریزی قطع نشده و مردم احساس ناامنی می‌کند بتوانیم کاری را پیش ببریم. دوست دارم از فرصت جلسه امروز برای دعوت به متحد شدن جهت مقابله با تروریسم استفاده کنم. تنها از طریق گفت‌وگو و فرایند سیاسی است که می‌توانیم به اهداف سیاسی دست پیدا کنیم، اهدافی که سوری‌ها باید برای خودشان تعیین کنند.