سایز متن   /

منابع امنیتی ترکیه اعلام کردند، در انفجار یک بمب کنارجاده ای که یک کاروان سربازان ارتش این کشور را در استان کردنشین “موش” در شرق هدف قرار گرفت، دست کم ۱۳ سرباز زخمی شدند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس اعلام منابع خبری ترکیه، دست کم ۱۳ سرباز ارتش این کشور هنگامی که کاروانشان هدف انفجار یک بمب کنارجاده ای در استان “موش” قرار گرفت زخمی شدند.
استان “موش” یکی از استانهای عمدتا کردنشین واقع در شرق ترکیه است.
از زمان شکسته شدن آتش بس میان نیروهای امنیتی ترکیه و شبه نظامیان حزب کارگران کردستان موسوم به پ.ک.ک در ماه ژوئیه، این کشور هدف خشونت های روزانه و درگیری میان نیروهای دو طرف که عمدتا مربوط به مناطق کردنشین در جنوب و شرق بوده اند، قرار گرفته است.

گذشته از این آنچه رنگ و بوی درگیری‌ها و خشونت‌های اخیر را با نمونه‌ی ۳۰ سال گذشته‌ی خود متمایز می‌کند؛ انجام عملیات‌ها و انفجار امکان و آتش زدن کامیون‌ها آنهم در داخل شهرها و امکان مسکونی توسط اعضای پ‌ک‌ک است. چراکه طی سال‌ها گذشته، آنچه اتفاق می‌افتد، در کوهستان‌ها و خارج از محدوده مسکونی شهرها و روستاها بود، اما طبق استراتژی جدید پ‌ک‌ک، مردم کرد در مناطق مرزی و کردنشین این کشور، این بار نقش سپر دفاعی برای این گروه را دارند. طبق آمار منتشر تاکنون ۵۸ غیرنظامی ظرف مدت این ۷۰ روز درگیری پ‌ک‌ک با ارتش ترکیه، کشته شده‌اند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی