سایز متن   /

سران قندیل‌نشین پ‌ک‌ک که در اوایل شروع مجدد درگیری‌ها به شدت از تداوم آن حمایت می‌کردند، بلافاصله پس از گشذت ۲ روز و تحمل خسارات و تلفات زیاد، خواستار برقراری دوباره‌ی آتش بس شد. این درحالیست که این گروه به نقض آتش‌بس متهم است و ترکیه هم گفته تا آخرین نفر این گروه به مبارزات خود علیه تروریسم ادامه می‌دهد.

کوردپاریز/ مراد کارا سو از سران حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به «پ.ک.ک» این مطلب را در گفتگو با شبکه تلویزیونی گروه که از اروپا پخش می شود، عنوان کرد.
کارا سو که در کوهستان‌های قندیل در شمال عراق مخفی شده، در این باره گفته: پ.ک.ک آماده است که با برقراری آتش بس برای دستیابی به یک راه حل دمکراتیک، تحت نظارت میانجیگرها با دولت ترکیه مذاکره کند. اما نگفته که هدفش از میانجیگر چه کس و یا گروه و یا کشوری است.
طبق آمار منتشره از تلویزیون‌ دولتی ترکیه، در درگیریهای مسلحانه اعضای پ‌ک‌ک با نظامیان ترکیه در داخل خاک این کشور و بمباران پایگاههای این گروه توسط جنگنده های ترکیه در ۶۹ روز گذشته، ۱۱۸ نیروی امنیتی و یکهزار و ۱۹۲ مخالف کرد کشته شدند.  در ۶۹ روز گذشته هم چنین ۲ هزار و ۳۸۱ نفر در استانهای مختلف ترکیه به اتهام همکاری با پ‌ک‌ک و داعش دستگیر و ۶۶۴ نفر آنها با حکم قضایی روانه زندان شده اند.  در مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه در این مدت ۲۶۹ وسیله نقلیه که اغلب کامیون و تریلر بودند، توسط عناصر پ.ک.ک به آتش کشیده شدند.
در مدت یاد شده ۳۴۵ عضو پ.ک.ک در درگیریها زخمی شدند و ۴۱ تن دیگر از آنان دستگیر شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی