سایز متن   /

سخنگوی حزب دمکرات کردستان (پارتی) با رد پیشنهادات چهار حزب اقلیم کردستان درخصوص مکانیزم های انتخاب رئیس اقلیم کردستان، تأکید کرد که این حزب خواهان انتخاب رئیس اقلیم با رأی مستقیم مردم و حفظ اختیارات کنونی است.

به گزارش کوردپاریز: جعفر ایمینکی سخنگوی پارتی گفت موضع این حزب درخصوص مسئله منصب ریاست اقلیم این است که باید اقلیم دارای رئیسی با اختیارات و قدرت کامل باشد که از سوی مردم انتخاب شده باشد.

وی که با شبکه تلویزیونی روداو گفتگو می کرد، افزود: پیشنهادات چهار حزب دیگر به نوعی تلاش برای تحمیل اراده آنان بر پارتی است و قصد دارند که قوانین را با تحمیل خواست و اراده خود تغییر دهند.

ایمینکی با تأکید بر پایبندی پارتی به قوانین مصوب اقلیم گفت که اگر قرار بر تغییر قوانین است این امر باید از طریق همه پرسی عمومی و با نظر مردم انجام گیرد.

سخنگوی پارتی پیشنهادات و مواضع این حزب را منعطف توصیف  کرده و تأکید کرد که در صورت عدم توافق احزاب باید مردم تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

این در حالی است که اقلیم کردستان با پایان مدت قانونی ریاست مسعود بارزانی رهبر پارتی بر اقلیم و خواست این حزب برای ابقای بارزانی در منصب ریاست و مخالفت دیگر احزاب؛ وارد بحران ریاست شده وهشت نشست پی در پی ۵ جانبه میان پارتی و دیگر احزاب اقلیم برای حل این بحران تاکنون بی نتیجه بوده است.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی