سایز متن   /

طی حملات صورت گرفته بین نیروهای پ ک ک و ارتش ترکیه،اقداماتی از طرف سران این دو برای مذاکرات صلح و خلع سلاح پ ک ک صورت گرفت اما هنوز حملات ادامه داشته و کشته ها روز به روز افزایش میابد، از این رو غالب انصاری اوغلو گفت:از این به بعد حتی اگر پ.ک.ک نیز اراده لازم برای خلع سلاح را از خود نشان داده و خلع سلاح شود باز هم طرف مذاکره در روند مذاکرات صلح نخواهد شد.

به گزارش کوردپاریز، به نقل از روزنامه “زمان” ترکیه، غالب انصاری اوغلو، از اعضای مهم کردتبار شورای مرکزی حزب عدالت و توسعه در اظهاراتی عنوان کرده است: پ.ک.ک مجبور به خلع سلاح شدن در جبهه ترکیه است. از این به بعد حتی اگر پ.ک.ک نیز اراده لازم برای خلع سلاح را از خود نشان داده و خلع سلاح شود باز هم طرف مذاکره در روند مذاکرات صلح نخواهد شد. در این صورت حکومت روند مذاکرات صلح را یک جانبه ادامه خواهد داد.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: روند مذاکرات صلح تنها توانست حملات پ.ک.ک را متوقف کند و دوران عدم درگیری به وجود آید. قرار بود پ.ک.ک به بیرون از مرزها عقب نشینی کند که نشد. بیش از ۱۰۰ حمله تروریستی ترتیب داده شد. اقتصاد مناطق کردنشین ترکیه را با رکود روبه رو کردند. برای خود در مناطق کردنشین ترکیه ساختارهای امنیتی و پلیسی به وجود آوردند. در طول روند مذاکرات صلح ساختارهای موازی با دولت در مناطق کردنشین ترکیه را به وجود آوردند. تمام این اقدامات خلاف روند مذاکرات و دلیلی برای برهم خوردن روند مذاکرات صلح بود.

انصاری اوغلو در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: عبدالله اوجالان، رهبر دربند پ.ک.ک در طول روند مذاکرات صلح رویکرد منطقی تری را در پیش گرفته یود و نقش خود در روند مذاکرات صلح را به خوبی ایفا کرد. ولی سکوتی که در خصوص وضعیت کنونی اتخاذ کرده است را مفید ارزیابی نمی کنم.

این عضو حزب عدالت و توسعه در خصوص درگیری های رخ داده میان کردها و ترکها نیز خاطرنشان کرد: هدف از این درگیری ها انتقال نزاع به شهرها و میان شهروندان ترکیه است که بدین طریق شهروندان را در مقابل دولت قرار دهند. ملت ترکیه را در غرب دشمن شرق و در شرق دشمن غرب کنند. حمله شهروندان غرب نشین ترکیه به عنوان ملی گراهای ترکیه به کردهای بیگناه این کشور در واقع خدمت به اهداف پ.ک.ک است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی