سایز متن   /

محمود عثمان مشاور بارزانی گفته به اعتقاد وی بهترین گزینه در انتخاب رئیس اقلیم، رجوع به آرای مردم و برگزاری انتخابات عمومی است.

کوردپاریز/ عثمان در این باره گفته: پارلمان کردستان عراق، حزبی است، آن‌هایی که به‌عنوان نماینده در پارلمان حضور دارند، کارمندان احزاب هستند و از سوی حزب‌هایشان تعیین‌شده‌اند و هیچ‌کدام به‌صورت مستقیم و با آرای واقعی مردم انتخاب‌نشده‌اند. حزب‌ها این‌گونه خواسته‌اند و این افراد نماینده شده‌اند. لذا انتخاب رئیس اقلیم در انتخابات عمومی گزینه بهتری است.

وی ضمن تأکید بر اینکه‌ اگر قرار بر انتخاب رئیس اقلیم کردستان از طریق رجوع به‌ آرای مردم باشد باید اختیارات کامل به‌ این منصب داده‌ شود، پیشنهادهای چهار حزب مخالف حزب دمکرات مبنی بر تشریفاتی کردن منصب ریاست اقلیم در صورت انتخاب از سوی مردم را جای سؤال دانست و عملکرد و مواضع بارزانی در مقطع کنونی را مثبت ارزیابی کرد.

محمود عثمان ماندن بارزانی در منصب ریاست اقلیم تا برگزاری انتخابات و یا توافق احزاب بر سر جایگزینی برای وی در این منصب را حتمی دانست و همزمان اشاره کرد که هیچ‌یک از احزاب بر سر نامزدی که بخواهند نام وی را برای منصب ریاست اقلیم اعلام کنند توافق نکرده‌اند و فعلاً هم انتخابات برگزار نمی‌شود و به‌صورت طبیعی بارزانی در این منصب خواهد ماند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی