سایز متن   /

درپی موج گسترده مهاجرت مردم سوریه بخصوص مناطق کردنشین، به خارج ازکشور، یکی از سران پ‌ک‌ک در مناطق کردنشین شمال این کشوراعلام کرد: براساس قانونی که پ‌ی‌د (شاخه سوری پ‌ک‌ک) بدین منظوردر مناطق کردنشین سوریه تصویب و اجرا خواهد کرد، زمین و املاک مهاجرانی که به خارج از سوریه مهاجرت می کنند، مصادره خواهد شد و مهاجران امکان فروش زمین های خود رانخواهند داشت.

کوردپاریز/ عبدالسلام احمد یکی از سران شاخه سوری پ‌ک‌ک در این باره گفت: برای جلوگیری ازمهاجرت مردم ناچار ازتصویب قانونی شدیم که براساس آن زمین های مهاجران ازسوریه، مصادره خواهد شد. براساس این قانون کسانی که مهاجرت می کنند، نمی توانند زمین خود را بفروشند و درصورت فروش، این اراضی مصادره خواهد شد.
این سرکرده پ‌ک‌ک در ادامه گفته: تخلیه سوریه ازمردم این کشور نشانه توطئه بزرگ دیگری برای ازبین بردن سوریه است، آنها بهتر است به جای کوچاندن مردم برای نجات ازدست تروریست ها دست ازحمایت این گروه ها بردارند و میلیاردها دلار خود را صرف عمران شهرهای سوریه کنند.
گفته می‌شود بیش از دو سوم این شهر ۵۲ هزار نفری خانه‌های خود را به قصد کشورهای اروپایی ترک کرده‌اند. این درحالیست که کوبانی و دیگر شهرهای کردنشین سوریه، در کنترل پ‌ی‌د (شاخه‌ سوری ‌پ‌ک‌ک) قرار دارند و از همه مهمتر، مدت‌هاست که داعش از مناطق عقب کشیده و پ‌ک‌ک و زیرشاخه‌ی سوری آن همه‌کاره‌ی این مناطق شده‌اند. اما حالا که داعش از منطقه رفته و طبق معمول باید مردم به خانه و کاشانه خود بازگردند؛ چرا مهاجرت می‌کنند و باردیگر خانه و کاشانه‌اشان را ترک می‌کنند و دل به دریا و بیابان می‌زنند؟ این بار به چه دلیلی کوچ می‌کنند؟

پس از آزادی کوبانی، انتظار می‌رفت مردم این شهر که شهر را ترک کرده و به ترکیه و دیگر شهرهای همجوار مهاجرت کرده بودند؛ باردیگر به شهرشان برگردند و شهرشان را از نو بسازند. اما این مردم سایه‌ی سنگین بی‌خانمانی و مهاجرت را بر فشار و خفقان موجود در شهر ترجیح دادند و باردیگر مسیر سخت و دشوار مهاجرت را در پیش گرفتند. آنچه بر آسمان این شهر و دیگر شهر و روستاهای کردنشین شمال سوریه سایه افکنده، حکم و قانون تحمیل شده‌ی این گروه بر مردم است که بسیاری از آنها خود گروه را قبول ندارند چه برسد به قوانین وضع شده‌اشان.

پ‌ک‌ک در اوایل کار از طریق شاخه سوری خود (پ‌ی‌د) شروع به سرکوب دیگر احزاب و گروهها کرد و شمار زیادی از آنها را به قتل رساند و تعدادی را هم زندانی کرد و برخی هم ناچار به مهاجرت شدند. حال این مهاجران در حقیقت آنهایی هستند که تحمل فشار و خشونت‌های این گروه را در شهر و کاشانه‌اشان ندارند و لذا ترجیحشان کوچ دوباره است نه تحت فرمان بودن پ‌ک‌ک و پ‌ی‌د.

حال مصادره‌ی اموال این مهاجران به عنوان بخش بعدی سناریوی پ‌ک‌ک در شمال سوریه، به مرحله‌ی اجرا درآمده تا این گروه و زیرشاخه‌هایش برای همیشه از مزاحمت افراد و گروه‌های مخالف و منتقدشان نجات یابند و اموال و دارایی‌هایشان را به نفع خود مصادره کنند. این همان چهره‌‌یی است که معمولاً همچنین گروه‌هایی در همه جا از خود به یادگار می‌گذارند و به نوعی همسان سازی جمعیتی از نظر ایدئولوژی و اعتقادات فکری جامعه است. چون اساس کار این گروه بر حذف دیگر افکار و دیدگاههاست و تنها به کسانی اجازه ماندن در شهر را خواهد داد، که دقیقاً از جنس خود او باشند، در غیر اینصورت یا زندانی و کشته می‌شوند، یا مجبور به مهاجرت شده و اموالشان مصادره می‌گردد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی