سایز متن   /

کوردپاریز/  بختیار شاویس نماینده اتحاد میهنی کردستان (یکیتی) در مجلس عراق، در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» گفت: حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک)، اقلیم کردستان را گرفتار جنگ خود با ترکیه کرده که جنگی بیهوده است و عواقب وخیمی برای اقلیم خواهد داشت. بمباران برخی از روستاها در اقلیم کردستان توسط هواپیماهای ترکیه نقض حاکمیت اقلیم و عراق به شمار می‌رود و باید متوقف شود، اما نباید فراموش کرد که مسبب اصلی این بمباران‌ها و کشته‌شدن غیرنظامیان کرد در روستاهای دامنه‌ی قندیل، پ‌ک‌ک است.سکوت بغداد در برابر حملات هوایی ترکیه به روستاهای اقلیم کردستان، به نفع عراق نیست.

موضوع استقرار پ‌ک‌ک در مناطق کوهستانی شمال عراق که اکنون تحت حاکمیت اقلیم کردستان عراق است، به سال‌ها قبل برمی‌گردد که پ‌ک‌ک در اثر حمله ارتش این کشور به این گروه، به ناچار مرزها را درنوردید و ارتش ترکیه هم تا عمق ۴۰ کیلومتری خاک عراق، اعضای فراری این گروه را تعقیب کرد. اما بعد از آن اعضای این گروه در شمال عراق ماندگار شدند و مناطق کوهستانی و دره‌های صعب‌العبور را به مأمن و پناهگاه خود درآوردند. حزب دمکرات هم چندین بار به آنها گوشزد کرد که باید به کشور خود برگردند، اما پ‌ک‌ک مدام در مقابل این خواسته بارزانی، او را شخصیتی عشیره‌گرا و کلاسیک خوانده و هیچ توجهی نکرده است.

بارزانی‌ها چندین بار هم بطور مسلحانه با این گروه جنگیدند، اما تا به حال فایده‌یی نداشته و مرکز اصلی فعالیت‌ این گروه در شمال عراق است که اخیراً برای محافظت و دفاع از خود، به نزدیکی روستاها و بعضاً به داخل روستاها کوچ کرده‌اند تا در آنجا نیز همچون جنوب شرق ترکیه، از مردم به عنوان سپر دفاعی زنده استفاده کنند.

جنگنده‌های ترکیه هم در حین بمباران، به دلیل همجواری مخفیگاه‌های این گروه با روستاها، مردم عادی و بی‌دفاع قربانی می‌شود که بعضاً همین امر خود خوراک رسانه‌یی این گروه علیه ترکیه و اقلیم کردستان شده است. این درحالیست که مسبب اصلی خود این گروه است.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی