سایز متن   /

درگیری‌ها در مناطق جنوب و جنوب شرق ترکیه میان ارتش این کشور و اعضای مسلح گروه پ‌ک‌ک به شدت ادامه دارد. طبق آخرین آمار منتشره، نزدیک به ۹۰ تن دیگر از طرفین کشته و شمار زیادی هم زخمی شده‌اند.
کوردپاریز/ رسانه‌ی پ‌ک‌ک اعلام کرده طی ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۷۵ تن از سربازان ارتش ترکیه را در منطقه‌ی شرناخ کشته است. به گفته‌ی جمیل بایک از سران اصلی این گروه، این کشته‌ها در نتیجه‌ی حمله‌ی پ‌ک‌ک به ۹ پایگاه و پاسگاه پلیس و ارتش در این منطقه بوده است. پ‌ک‌ک آمار کشته‌های خودی را تنها ۱۴ تن اعلام کرده است. این درحالیست که طبق آمار منتشر شده، از اوایل شروع مجدد جنگ تاکنون (نزدیک به ۸۰ روز) بالغ بر ۱۳۳۷ تن از اعضای پ‌ک‌ک کشته و در مقابل نیز ۱۲۹ نیروی پلیس و ارتش ترکیه کشته شده‌اند. این هم آماری است که دولت ترکیه تاکنون منتشر کرده است. رسانه‌های ترکیه از کشته شدن دو سرباز و ۴۳ عضو پ.ک.ک در شرق این کشور خبر دادند.
براساس بیانیه‌‌یی که از سوی دفتر ستاد مشترک ارتش ترکیه صادر شد، در جریان درگیری‌ها در شرق این کشور دو سرباز و ۳۴ عضو پ‌ک‌ک کشته شده‌اند.
طبق همین آمار، دراین مدت ۳۰ غیرنظامی کشته شده‌اند که گفته می‌شود بیشتر آنها به ضرب گلوله پ‌ک‌ک کشته شده‌اند.
جمیل بایک اخیراً اعلام کرده که اعضای پ‌ک‌ک برای باردیگیر خاک این کشور را ترک نخواهند کرد و تا حل مشکل، در سنگرهای خود در خاک ترکیه باقی خواهند ماند.
اقدامات خشونت‌آمیز در مناطق جنوب شرق و شرق این کشور و به ویژه در مناطق کردنشین جزیره و شرناخ، زندگی عادی مردم را مختل کرده و امنتیت و آسایش نیز از این مناطق رخت برکنده است. این مداخلات نابجا تا جایی رسیده که اخیراً اعضای گروه به مردم اجازه نداده‌اند که فرزندانشان را به مدرسه بفرستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی