سایز متن   /

صلاح الدین دمیرتاش رئیس حزب دموکراتیک خلق‌ها (ه‌د‌پ) برای کسب حمایت کردهای آلمان در انتخابات زودهنگام اول نوامبر ۲۰۱۵ به این کشور سفر کرده است، از حزب کارگران کردستان ترکیه و دولت این کشور خواسته است به درگیریها و تنش‌ها پایان دهند.

کوردپاریز/ صلاح الدین دمیرتاش در مصاحبه با دویچه وله بار دیگر از پ‌ک‌ک و دولت ترکیه خواست به میز مذاکره بازگردند و تلاش برای برقراری صلح در ترکیه را از سر بگیرند. وی از آلمان نیز خواست به این موضوع وارد شده و در حل مسئله پ‌ک‌ک و ترکیه نقش ایفا کند. دمیرتاش گفت ما به حمایت دولت فدرال آلمان برای حل مسئله کُردها در ترکیه نیاز داریم.

دمیرتاش در این باره هشدار داد اگر تنش میان کُردها و دولت ترکیه بالا گیرد، موج جدیدی از مهاجرت به اروپا آغاز می شود. آلمان می تواند و باید نقشی مهم تر از گذشته ایفا کند.

گفتنی است تاکنون چندین بار به دمیرتاش هشدار داده که حد و مرز خود را بشناسد، چراکه پ‌ک‌ک بارها این را تکرار کرده که تصمیم‌گیرنده‌ی اصلی در این باره، تنها سران پ‌ک‌ک در کوهستان‌های قندیل هستند و حتی عبدالله اوجالان رهبر این گروه در جزیره امرالی هم دوران محکومیتش را سپری می‌کند نیز، در این مورد تأثیر گذار نخواهد بود چه برسد به دمیرتاش و یا دیگر سران گروه در اوپا (زبیر آیدار و رمزی کارتال) که به عقیده‌ی قندیل‌نشین‌ها، تحت تأثیر سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای اروپایی و آمریکا قرار دارند و لذا نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی