سایز متن   /

کنگره ملی کوردستان (ک.ن.ک) پانزدهمین نشست سالانه خود را به مدت ۳ روز در شهر بروکسل پایتخت بلژیک برگزار کرد. در دومین روز این نشست طاهر کمالی زاده رئیس کنگره از سمت خود برکنار گردید.

کوردپاریز/ به دنبال عزل کمالی زاده توسط سران پ‌ک‌ک، نیلوفر کوچ عضو پ‌ک‌ک و ریبوار رشید از کوردهای اقلیم کوردستان و عضو پارتی چارەسەری دیموکراتی کوردستان (شاخه‌ی عراقی پ‌ک‌ک) به عنوان رهبری مشترک ک‌ن‌ک منصوب شدند. اگرچه اخبار و گزارشها طی سالهای اخیر به ویژه بعد از به نتیجه نرسیدن کنگره ملی کوردستان در شهر هولیر (اربیل) نشان از به حاشیه راندن کمالی زاده از دایره فعالیتهای ک‌ن‌ک بود؛ اما سران پ‌ک‌ک در این فکر بودند که موضوع حذف کمالی زاده از رهبری کنگره را زمانی به اجرا بگذارند که در اذهان عمومی برجسته ننموده و زیرلوای چتر روشی دمکراتیک عملی شود و بهترین زمان آن هنگام برگزاری نشست سالانه و تایید تصمیم پشت پرد‌ه‌یی سران پ‌ک‌ک توسط نیروهای شرکت کننده در این نشست بود.

بعد از اینکه طاهر کمالی زاده در رابطه با موضوع رهبری کنگره ملی کوردستان و زمان اختلاف نظر بین پ‌ک‌ک و پارت دمکرات کوردستان (پارتی ) جانب پارتی را اختیار نموده و دیدگاههای پ‌ک‌ک را رد نمود؛ موضوع حذف وی وارد فاز جدی گردید.

وی معتقد بود که بایستی کنگره ملی کوردستان در شهر هولیر پایتخت اقلیم کوردستان برگزار گردیده و اولین دوره ریاست آن به مسعود بارزانی واگذار شود و نیز وی معتقد بود که بایستی تعداد اعضای شرکت کننده از کوردستان ایران که از لحاظ مساحت و جمعیت بزرگ‌تر است؛ از تعداد اعضای شرکت کننده مناطق کردنشین سوریه که کوچکتر است؛ بیشتر باشد. موضوعی که سران پ‌ک‌ک برعکس آن را در اندیشه خود داشتند و تعداد نمایندگان ایرانی را بسیار کمتر از نمایندگان سوری در نظر گرفته بودند.

به دنبال اینگونه اختلاف نظرها شکاف بین سران پ‌ک‌ک و طاهر کمالی زاده رییس کنگره ملی کوردستان عمق بیشتری پیدا کرده و سران پ‌ک‌ک تلاش نمودند تا در فراهم نمودن مقدمات برگزاری کنگره ملی کوردستان در شهر هولیر کمالی زاده را به حاشیه برانند و به جای وی امور و مدیریت کارها را به نیلوفر کوچ از اعضای این گروه سپردند.

به دنبال چنین اقداماتی طاهر کمالی زاده با سفر به کوهستان قندیل استعفانامه خود را به سران این گروه و شخص جمیل بایک ارائه کرده بود ولی بایک از وی خواسته بود که با توجه به شرایط حساس موجود از استعفای خود صرفنظر کند و وی نیز قبول کرده بود.

بسیاری از اعضای سابق ک‌ن‌ک معتقدند؛ پ‌ک‌ک افرادی را برای رهبری ک‌ن‌ک می پذیرد و مورد تایید قرار می‌دهد که همه دستورات و نقطه نظرات و برنامه‌های این حزب را بدون کم و کاست قبول و به عنوان خط مشی اقدامات و برنامه‌های کنگره قرار داده و از اعمال نظارت و دیدگاهای خود ویا سایر نیروها پرهیز کنند.
در میان احزاب و گروه‌های به اصطلاح اپوزسیون و … منطقه و بخصوص احزاب کردستانی، رهبری همیشه مادالعمر است و افرادی که در پست‌های کلید هستند تا زمانی خط حزب و رهبری  را صد در صد پیش می برند و از خود نظری ندارند؛ در منصب خود هستند. در صورتی که کوچکترین نظری مخالف نظر آنها داشته باشید؛ با نام انتخابات کنگره با رای عمومی و رنگ دمکراتیک و انتخاب کنگره کنار گذاشته می شوید.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی