سایز متن   /

یکی از اعضای انجمن ریاستی اتحاد میهنی کردستان (یکیتی) اعلام کرده که آمریکا در خاورمیانه (استراتژی سرگردان) را پیرو کرده و لذا باید سوریه را به نفع روسیه ترک کند.

کوردپاریز/ فرید اسه‌سرد از اعضای انجمن ریاستی یکیتی در آخرین شماره‌ی روزنامه‌ی کردستانی نوی، مقاله‌یی در باره‌ی ائتلاف چهار کشور روسیه، سوریه، ایران و عراق نوشته که در آن به این نکته اشاره کرده که این ائتلاف در راستای مبارزه با داعش، پیروز و موفق خواهد بود.

این مقام مسؤل در نوشته‌ی خود آورده: بشار اسد که خود رهبر کنونی سوریه است، یکی از اعضای اصلی این ائتلاف ضد داعش است. این در حالیست که آمریکا (استراتژی سرگردان) را در خصوص داعش پیرو کرده و اگر باراک اوباما رهبر آمریکا با این ائتلاف موافق نباشد و به آن ملحق نشود، باید دست از پرونده سوریه بکشد و این کشور را به نفع روسیه ترک کند. این ائتلاف موضع خوبی هم در خصوص کردها هم در عراق و هم در سوریه اتخاذ کرده است که به نفع آنها خواهد بود.

اسه‌سرد معتقد است که یکی از عوامل اصلی که آمریکا از این ائتلاف خشنود نیست اینست که این کشور نمی‌خواهد در چنین وضعیتی نقشی بزرگ به ایران در منطقه محول شود و مداخله‌ی روسیه و بمباران کردن مناطق تحت حاکمیت داعش و بعضاً اپوزسیون سوریه، تمامی نقشه‌های ترکیه را به هم زده است. این ائتلاف سبب استقرار و تحکیم نقش ایران در منطقه خواهد شد و از سقوط رژیم بشار اسد هم جلوگیری خواهد کرد.

۱۰ روز قبل حکومت روسیه، ائتلاف مشترک امنیتی را با کشورهای سوریه، عراق، ایران و روسیه اعلام کرد که مرکز آن در بغداد قرار خواهد داشت و به منظور مقابله و مبارزه با داعش، برنامه ریزی و نقشه طراحی می‌کند.

منبع: کردستانی نوی

ترجمه: کوردپاریز

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی