سایز متن   /

مقام‌های ترکیه می‌گویند تعداد کشته‌ شدگان دو انفجار روز شنبه در آنکارا پایتخت این کشور دست‌کم به ۹۵ نفر رسیده است.

کوردپاریز/ در این انفجارها که در جریان راهپیمایی “صلح و دموکراسی” در آنکارا رخ داد، دست‌کم ۲۴۵ نفر هم زخمی شده‌اند. این انفجارها در میان جمعیتی متشکل از اعضای سندیکاها و سازمان‌های مدنی در ایستگاه اصلی قطار رویداد.

احمد داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در پی وقوع انفجارهای مرگبار آنکارا سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد. اوغلو همچنین گفت که شواهد قوی حاکی است که دو بمبگذار انتحاری درجریان راهپیمایی امروز (۱۸مهر) دست به این حملات زده‌اند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه هم انفجارهای دیروز را به شدت محکوم کرده و گفته است این حملات با هدف تخریب اتحاد و صلح در کشور صورت گرفته است.

در بیانیه ای که دفتر رئیس جمهوری در باره حادثه امروز منتشر کرده، اردوغان گفته است که اتحاد و عزم راسخ معنادارترین پاسخ به “اقدامات تروریستی” است.

این حادثه در حالی اتفاق افتاده که قرار است ماه آینده انتخابات پارلمانی در ترکیه کشور برگزار شود.

ankara.1

دولت ترکیه با اشاره به این که این انفجارها، حمله‌ای تروریستی بوده، در حال بررسی گزارش‌هایی است که بر اساس آن گفته شده که یک بمبگذار انتحاری مسئول دست کم یکی از این انفجارها بوده است.

اما حزب دموکراتیک خلق‌ها سیاست‌های دولت ترکیه را عامل بروز این گونه حملات دانسته است.

IMG-20151010-WA0009

حزب کارگران کردستان، پ‌ک‌ک، از اعضای مسلح خود خواسته است تا برگزاری انتخابات پارلمانی ترکیه در اول نوامبر (سه هفته دیگر) دست به عملیات چریکی نزنند، مگر اینکه مورد حمله قرار بگیرند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی