سایز متن   /

نیروهای امنیتی در اربیل به دفتر کانال خبری KNN  برده و تمام روزنامه نگاران و کارمندان این کانال خبری را بازداشت کردند.
کوردپاریز/ این کانال خبری گزارش کرده که شامگاه امروز ۱۰ اکتبر، بیش از یکصد تن از نیروهای امنیتی موسوم به آسایش به دفتر این کانال خبری در پایتخت اقلیم کُردستان حمله کرده و تمام کارمندان این کانال را بازداشت کرده و پس از انتقال به خارج از شهر اربیل آزاد شده اند.
یکی از خبرنگاران این کانال خبری اعلام کرد که نیروهای امنیتی پس از بازداشت آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده اند و اعلام کرده اند که باید به آنسوی مرزهای روستای “دیگله” بازگردند.
کانال خبری KNN یک سال پس از تاسیس جنبش گوران پخش خود را آغاز کرده و بیشتر برنامه های این کانال رویکردی انتقادی را نسبت به حکومت داری در اقلیم کُردستان در پیش گرفته اند.
پیش از این کانال خبری، نیروهای امنیتی در دو شهر اربیل و دهوک به دفاتر کانال خبری NRT یورش برده بودند و ضمن پلمب دفاتر این کانال کارمندان این کانال را در نزدیکی روستای دیگله آزاد کرده بودند.
به گفته یکی از روزنامه نگاران این کانال خبری نیروهای امنیتی هنگام آزاد کردن آنها گفته اند “مرز شما از اینجا شروع می شود”.
این روستا در دوران جنگ داخلی در اقلیم کُردستان مرز میان دو منطقه تحت نفوذ اتحادیه میهنی و حزب دموکرات بود.
حدود دو ماه پیش زمانی که  ۱۸ تن از نماینگان جنبش گوران از شهر سلیمانیه به اربیل باز می گشتند در ایست بازرسی روستای دیگله توسط نیروهای امنیتی حزب دموکرات کُردستان متوقف شده و از عبور آنها جلوگیری به عمل آمد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی