سایز متن   /

در تظاهرات و اعتراضات مدنی مردم شهر کلار در باشور کوردستان چندین نفر مجروح و دو جوان کشته شدند. به گزارش خبرگزاریهای کوردستان و سایت خبری اتحادیه میهنی و این دو جوان در اثر تیر مستقیم نگهبانان پایگاه پارتی کشته شده اند. رئیس بیمارستان  اعلام نمود که دو جوان کشته و ۱۳ نفر مجروح شده ند.
کوردپاریز/ در تظاهرات امروز مردم کلار در مقابل پایگاه پارتی ۲ نفر کشته و ۱۳ نفر زخمی شده اند.  عثمان عدنان که سن ان ۱۹ سال و آرام بایزه که سن ان ۳۹ سال  دو نفر کشته شده امروز هستند. وضعیت کلار و شهرهای دیگر منطقه سبز نا آرام است. همچنین یک بچه نیز در قلعه دیزه جان خود را از دست داده است.

اعتراضات مردمی در شهر قلعەدیزە استان سلیمانیە اقلیم کردستان عراق با دخالت نیروهای پلیس بە خشونت کشیدە شد و در نتیجە شلیک پلیس بە تظاهرکنندگان تا این لحظه شمار کشته شدگان به دو نفر رسیده است و ۱۷ نفر مجروج شدند. معترضین مقر حزب دمکرات کردستان( پارتی) را به آتش کشیدن و محافظان مقر پارتی با رگبار مسلسل به مقابله با معترضین پرداختند.
در هولیر مقر جنبش گوران به خاطر اینکه احتمال حمله هواداران پارتی به آن می باشد . تحت محافظت نیروهای پلیس و آسایش قرار گرفته است. زیرا پارتی در جنگ میدیای خود گوران را مقصر اصلی حمله به پارتی و بارزانی می دانند
در آخرین خبرها تا این لحظه به ما رسیده است اوضاع شهر  قلعه دیزه ناآرام است. اولین کشته شد معلول جنگ می باشد.
تا این لحظه ۱۸ نفر مجروح و دو کشته می باشد بیشتر مجروحین با گلوله مجروح شده است.
۵ نفر مجروح نیروهای نظامی و آسایش و بقیه مردم مدنی هستند.
بعضی از میدیا باشور اعلام نمودند که سه نفر گشته شده است اما بیمارستان قلعه دیزه اعلام نمود فقط دو کشته به بیمارستان منتقل شده است.
جنبش گوران در اطلاعیه ای حمایت خود را اعترض مدنی مردم نمود و از مردم خواسته است که حرکتهای اعتراضی خود را بدون خشونت ادامه دهند. جنبش گوران خشنونت از هر طرفی شروع شود محکوم می کند، چه آن خشنونت از طرف معترض مدنی باشد و چه از طرف دولت حریم.
حزب دمکرات کردستان (پارتی ) در اطلاعیه بعد از حمله به یکی از مقرهایش در قلعه دیزه اعلام نمود حمله به مقرهای آنها بدون جواب نیست و هر کس به نیروها و مقرهای آنها حمله نماید جواب محکم خواهد داد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی